4 AZ ELKÜLDÉS
Rick Joyner
Elhívás és elküldés közti különbség lesz a téma.
Honnan tudjuk, hogy el lettünk hívva? Honnan tudjuk, hogy el lettünk küldve?
Egy nagyon egyszerű választ tudok neked erre adni. Ha fel kell tenned magadnak
ezt a kérdést, el lettem küldve, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem lettél
elküldve. Mert ha el lettél küldve, arról tudni fogsz. Közülünk sokan kaptunk
már elhívást Istentől, sokunk számára ez egészen általános, homályos,
bizonytalan. Úgy gondolom, hogy Pál egy egészen tiszta, egyértelmű elhívást
kapott a Damaszkuszi úton, és a következő napban ez még tisztábbá vált számára,
amikor Anániás ment és imádkozott érte, hogy nyerje vissza a szeme világát.
Kérdezhetjük, hogy mi miért nem kapunk egy ilyen tiszta egyértelmű elhívást? Hagy
mondjam el nektek, és hagy nyugtassalak meg, hogy minél tisztább és egyértelmű
az elhívás, annál nehezebb, és bonyolultabb lesz a feladat. Tehát ha homályos
az elhívásod, dicsérd Istent érte, és tedd meg a tőled telhető legjobbat,
legyél engedelmes, hűséges. De Pál feladata, ami ő előtte állt, nagyon kemény,
nagyon nehéz volt. Nagy szüksége volt, annak az egyértelmű részletes
elhívásnak, minden egyes pici részletére. Legtöbbünk számára az elhívás nem
ilyen részletes, s legtöbbünk számára nem is kell, hogy az legyen. Higgyétek
el, már azzal betöltjük az elhívásunkat, ha napról-napra Krisztus jelenlétében
maradunk. Figyeljük, szemléljük az Ő dicsőségét, és elváltozunk
dicsőségről-dicsőségre mi magunk is. Tudom, hogy sok esetben bátorító lenne
tudni, részletesebben a dolgokat, és sokunknak szüksége is lesz rá, ahogyan a
feladatunk egyre nehezebbé válik, szükségünk lesz nagyon tisztán, nagyon
egyértelműen meghallani az Úr hangját. Sokan vannak, akiknek pontosan kell
tudniuk, hogy mire lettek elhívva. Ha másért nem, hát azért, hogy azon a
területen tudjanak felkészülni, hogy azon a területen nyitva álljanak arra,
hogy az Úr felkészítse őket. De van egy különbség. Pál sok évvel korábban el
lett hívva, mint apostol, mielőtt ki lett küldve. Az egyházban ma tapasztalható
felületesség, felszínesség oka az-az, ahogy sokan reagáltak Isten elhívására,
anélkül, hogy el lettek volna küldve. Összekeverték a kettőt. Úgy gondolták,
hogy az elhívás az egyben elküldés is. Én magam is így tettem, nem is egyszer,
amikor az Úr elkezdett beszélni az Ő elhívásáról számomra, akkor úgy gondoltam,
hogy igen ez az, pontosan ez vagyok. De higgyétek el, nagy árat kellett
fizetnem ezért a bolondságért. Ha meg kell kérdezned, ha fel kell tenned ezt a
kérdést, hogy el lettél –e küldve már, vagy nem, akkor nem lettél még elküldve.
A Bibliában is láthatjuk, hogy Isten elküldése, sokféleképpen mehet végbe.
Kézrátétel útján, meglátogatás útján, sokféleképpen végbe mehet. Ez teljesen
igei, de egy valami biztos. Amikor eljön, tudni fogod, hogy eljött. Sokan még
az elküldetésük után is, éretlenek szolgálatra. Pál apostol, mint ahogy mi
gondolunk rá, Pál apostolra, teljesen más személy volt, az első néhány évben.
Talán az első 20 évben is. Ő elküldése után is növekedett érettségben, a
szolgálatában. Tehát az elküldés számomra a kezdet. Sokan azt gondolják, hogy
az újjászületés a végcél. De hát, amikor megszülettél az még mindennek a
kezdete, éppen hogy csak elkezdted az életed, még nem végeztél el semmit. Még
érettségre sem jutottál. Ez nem a dolgok vége, hanem a dolgok kezdete. A
csecsemőkor. Az elküldés az éppen olyan, mint mikor a hadseregben, megkapsz egy
kis rendfokozatot, tisztessé emelnek. Ez felhatalmaz bizonyos dolgokra, de nem
vagy még ezredes. Még nem vagy mindaz, ami lehetsz. Tekintsük tehát az elhívást
megszületésnek, és az elküldés az lehet az érettségi. Most kezded a
küldetésedet, de még nem vagy mindaz, ami lehetsz, hosszú évek alatt kell
tapasztalatokat összegyűjtened, és az érést, pedig el kell várnunk, meg kell
követelnünk magunktól. Mélység, tisztaság, minőség, mindezekben növekednünk
kell. Volt egy dolog, amit meg lehetett figyelni az úgynevezett kései esős
ébredésben. Voltak ezek az emberek, akiket prófétai presbitereknek, neveztek.
Sokuknak tiszta prófétai ajándékuk volt. Az volt a szokás, hogy odamentek
emberekhez, rájuk tették a kezüket, és elmondták nekik, hogy te erre, te pedig
arra vagy elhívva. Ismerek olyan embert, aki most ha végigmenne itt a teremben,
odamehetne bárkihez és pontosan meg tudná mondani, és helyesen, igaz módon,
hogy ki mire van elhívva. De ebben a mozgalomban, ebben az ébredésben, szinte
semmi tanítás nem volt arról, hogy mit jelent az Isten elhívása. Hanem
mindenki, akire a kezüket rátették, készpénznek vette, hogy én erre vagyok
elhívva, tehát ez vagyok. Éppen most közölték velem prófétikusan, hogy
evangélista vagyok. És ez ezeknek az embereknek az életében nagyon sokszor
hajótöréshez vezetett. Nincs abban semmi rossz, ha meg akarjuk tudni, mire
lettünk elhívva, de különbséget kell tudnunk tenni, az elhívás és az elküldés
között. Nem csak arról van szó, hogy meghatározzuk, milyen szolgálatra vagyunk
elhívva, sokkal többről van itt szó. Ha pl. Pálra gondolunk, ő nem merte
túllépni azt a hatóterületet, ami kijelöltetett számára. Ő nagyon jól tudta,
hogy bár apostolnak lett elhívva, hatáskörének földrajzi határai vannak. És ő
elég bölcs volt ahhoz, hogy ne lépje át ezeket a határokat. Amikor el kezdesz mozdulni
a magasabb szintű kenetben, akkor tanácsos lesz megtanulnod, hogy a számodra
kijelölt hatáskör, határon belül maradj. Az új szintek, új szellemi hatásokat
jelentenek, mert fejedelemséges, és hatalmasságok ellen kell harcolnunk. A
legtöbben még mindig kis démonok ellen hadakozunk, és lesznek, akik egész végig
ezt fogják tenni. De tudnunk kell kiűzni a démonokat, nem, pedig egész éjszaka
hadakozni velük. Egy bizonyos érettségi szintet kíván meg az, hogy a démonok
egy szóra kimenjenek. De először még sok harcba kerül. Az Úr egy szóval 6000
démont űzött ki a gadarénusból, nekünk 6000 parancsba kerül, míg egyetlen
démont kiűzünk. Ő más szinten volt. De ahogy növekszünk érettségben, egyre
nagyobb hatalmat kapunk és végül képesek leszünk harcolni fejedelemségek és
hatalmasságok ellen. Ezekről a hatalmi szintekről nem tudok túl sokat, egyet
azonban igen, én találkoztam hatalmasságokkal, és fejedelemségekkel. Láttam
őket szemtől-szemben, álltam velük szemtől-szemben. Nagyon sok démont is
láttam, és sokszor van úgy, hogy szabadító szolgálatot végzek, és az Úr
megnyitja a szellemi szemeimet, és ilyenkor szemtől-szembe látom őket így tudom
őket megkülönböztetni. Így működik bennem a megkülönböztetés ajándéka. Nem
mindenkinél így működik, de nálam igen. Nagyon sok démont láttam már. És egy
dolgot biztosan állíthatok. Egy alapvető különbség van démonok, és
fejedelemségek, hatalmasságok között. Nem tudnám megfogalmazni ezt a
különbséget, talán az eredetükből adódik. Valaki azt mondja, hogy a démonok,
bukott angyalok, de én valahogy nem hiszem. Nem tudom pontosan mik ezek. De
nekem úgy tűnik, hogy inkább a fejedelemségek, és hatalmasságok vannak azon a
szinten, mint az angyalok, akiket láttam. Nem értem ezeket a dolgokat de ez nem
zavar. Volt szerencsém harcolni hatalmasságok, és fejedelemségek ellen, itt
közelharcról van szó. Ami a csatározásnak a legintimebb formája. És gyakran
tényleg nagyon test közelivé, intimmé tud válni. Az elhívás az a pont, amikor
az ígéreteket megkapjuk, és az elküldés az a pont, amikor az ígéretek
beteljesednek, között ott van a puszta. A pusztában töltött idő a felkészülési
idő. És a pusztában éppen az ellenkezőjét fogjuk találni, tapasztalni annak,
mint amire el lettünk hívva. Sok megtanulandó lecke vár ránk a pusztában. Itt
próbáltatik meg a hűségünk. Hiszem, hogy a legtöbb ember, aki el lett hívva,
sosem tölti be az elküldetését. A legtöbb keresztény azzal tölti el az egész
életét, hogy a pusztában egy-egy hegy körül vándorol. Ugyanazon a helyen marad
egész életében, soha nem veszi birtokába az ígéreteket. Ez az, amit mi látni
akarunk. Akarjuk látni az embereket, ahogyan elhagyják a pusztát, és átveszik,
birtokba veszik az ígéreteket. Birtokba veszik az örökségüket. Viszont a
pusztában töltött idő alatt, végbe kell, hogy menjenek dolgok bennünk, amiket
nem kerülhetünk ki. Hiszem azt is, hogy az elhívások és elküldések,
változhatnak. Ez is igei. Láthatjuk az apostolok cselekedetei 13:1-ben, Pál
prófétaként, vagy tanítóként működött, vagy esetleg mindkettőként, mielőtt
apostolként el lett volna küldve. Vannak, akiknek apostoli elhívásuk van, de
először evangélistaként működnek. Lehet, hogy evangélistának lettek elküldve,
de Isten kiegészíti a szolgálatukat. Vannak, akik pásztorként szolgálnak, de a
végső elhívásuk az, prófétai elhívás. Vagy éppen ellenkezőleg. Ismerek olyan
prófétai kenetű embereket, akik evangélistaként funkcionálnak. Isten átvihet
minket különböző szolgálatokon, változásokat hozhat, erre nyitva kell állnunk.
Nagyon bízom benne, és nagyon remélem, hogy –e tanítássorozat végén, azok, akik
keresték, hogy mi az ő elhívásuk, megtudják. Tisztává válik előttük, annak
érdekében, hogy fel tudjanak készülni rá. Régóta imádkozunk már ezért, és nem
csak imádkozunk, böjtölünk is, és mindent megteszünk, hogy Isten nyilatkoztassa
ki, egyre tisztábban, egyre egyértelműbben, egyre részletesebben az akaratát
egyháza felé. A szolgálatok tekintetében az elhívások, elküldések tekintetébe.
Volt egy néhány éves időszak az életemben, amikor képes voltam erre. Bárkire,
akire ránéztem, egyértelműen meg tudtam mondani, hogy mire lett elhívva, vagy
elküldve. Most már erre képtelen vagyok, és egyszerűen nem tudom, hogyan
kellene újra bekapcsolnom azt a kapcsolót. Néha megtörténik, hogy sikerül, néha
rám jön ez az ajándék, és olyankor meg tudom mondani, hogy ki mire van elhívva,
kiküldve stb. de hiszem, hogy nagyon nagy szükségünk van erre, és akarom
megtalálni, hogy hogyan tudom ezt a kapcsolót visszakapcsolni. És nem
feltétlenünk akarom, hogy én legyek az, aki meg tudja mondani, de legyen
valaki, mert szükségünk van rá. Van egy alapelv, amit ha ismerünk, segít
megérteni más alapvető dolgokat. Nagyon gyakran a világi elfoglaltságunk, a
világi munkánk segít minket felkészíteni, a szolgálatunkra, és tükrözi azt a
szolgálatot, amire el lettünk hívva. Példákat láthatunk erre a Bibliában. Dávid
korábban pásztor volt, és mit mondott neki Isten? Arra hívtalak, hogy
pásztorold Izrael népét. A természetes emberi foglalkozása tükrözte, a szellemi
elhívását. Péter halász volt. Jézus mit mondott neki? Emberek halászává teszlek.
Pál sátorkészítő volt. És mi volt a szellemi elhívása? Lakóhelyet, sátrat
készíteni Istennek. János hálót javított, mikor Jézus elhívta őt. Nézd csak
meg, hogy az ő evangéliuma hogyan köti egybe a többi evangéliumot. Nézd meg,
hogy a jelenések könyve hogyan köti egybe, a Biblia összes többi könyvét. És
egész életéből tükröződik a háló, megjavításának a készsége. Mindannyian teljes
idejű szolgálatra lettünk elhívva. Ne hagyd veszendőbe menni a foglalkozásodat,
a lehetőségeket. Nem végzed azt, amit Isten akaratából most végzel, és ez az
idők során változhat is. Az Úr nagyon sokat beszélt nekem az elhívásomról,
amikor ácsként dolgoztam. Azután, azt mondta, hogy most egy db-ig pilótaként
fogsz dolgozni, mert meg akarlak tanítani, hogyan juthatsz el, mennyei helyekre,
és hogyan vihetsz oda másokat. Tehát pilóta lettem, az irodám, pedig a
csillagos ég lett. Meg kell látnunk, hogy a világi hivatásunk, tükrözheti a
szellemi elhívásunkat. Sokan vannak viszont, akik nem Isten akaratában vannak,
világi foglalkozásukat illetően. Bátorítalak titeket arra, hogy figyeljetek,
mit mond Isten azon keresztül, amit éppen most csinálsz, ami a munkád.
Elképzelhető, hogy néhányan nem azt csináljátok, nem azzal foglalkoztok, amivel
kellene. Lehet, hogy nem vagy a helyeden a hivatásodat illetően, és ha figyelsz
Istenre, Ő világosságot adhat ebben a dologban. El kell, hogy foglaljuk a
helyünket, akár világi hivatásunkról van szó, akár szellemi elhívásunkról.
Mindkét területen Isten akaratában kell lennünk, mindkettőnek célja van az életünkben.
Sok ember lázad Isten ellen, ő irányítani akar minket, de mi a saját utunkon
akarunk járni. Vannak, akik Isten ítélete alatt vannak, munkájukban,
foglalkozásukban. Van, akit össze kell törnie Istennek, mert ha mi nem vagyunk
hajlandók megalázni magunkat, akkor neki kell megaláznia minket. Tisztázzuk ezt
magunkkal, és az Úrral, és ha ez a helyzet, akkor mozduljunk ki onnan. Alázzuk
meg magunkat, vessünk véget ennek az áldatlan állapotnak, és foglaljuk el a
helyünket, azt, ahol Isten akar minket látni. Mindezzel azt akarom mondani,
hogy lehetünk Isten akaratán kívül is foglalkozásunkat illetően, nagyon sokan
kívül is vannak, Isten kegyelme így is kiárad rájuk, védelmezi őket. Isten
sokszor úgy van velünk, mint mi a gyermekeinkkel. Ha a gyermek nagyon akar
valamit, akkor sokszor hagynunk kell, hagy menjen bele, hagy tapasztalja meg
önmaga. Sokunkkal ezt teszi Isten. De ha ráébredünk, hogy nem vagyunk Isten
akaratában, akkor lépjünk. Pál hogyan készült fel a küldetésére? Emlékezzünk,
mit mond a Galata 1:11-ben : Tudtotokra adom testvéreim, hogy az evangélium,
amit én hirdettem, nem emberektől származik. 12. vers. Mert én nem embertől
vettem, nem is tanítottak rá, hanem Jézus Krisztus kinyilatkoztatásával kaptam.
Nekem ez annyit mond, hogy Pál nem a legutóbbi konferencián kapta, vagy
tanulta, amelyikre elment. Természetesen hiszek a konferenciákban, megvan a
céljuk, feladatuk, de ennél több kell. Felülről jövő kijelentésre van szükség.
Pál személyesen Jézustól vette, innen tudta meg a küldetését, látta Jézust.
Jézust kell látnunk az Ő szolgálatában. Ha valaki pásztori szolgálatra van
elhívva, úgy látja Jézust, mint pásztort. Aki evangélista elhívást kapott,
ugyanazokon az igehelyeken, az evangéliumon keresztül úgy látja Jézust, mint
evangélistát. És ez így van jól, ez Isten akarata. Mert Jézust szemlélik, és
így az Ő hasonlatosságára változnak el. És Jézus szolgálatának azt az
aspektusát, és azt az oldalát szemlélik, azzá változnak el, amilyen az
elhívásuk. És ha te a szívedben, Jézus szolgálatának bizonyos területe felé
vonzódsz, akkor valószínű az-az elhívásod. Ő próbál téged átváltoztatni, azzal,
hogy megmutatja neked az Ő dicsőségét. Mert minden egyes szolgálat Jézusból
indul ki. Ő fentről leereszkedett, hogy ajándékokat adjon az embereknek, és
önmagát adta az embereknek. Érdekelnek és vonzanak a prófétai kijelentések és
kinyilatkoztatások? Akkor valószínűleg ez egy elhívás az életedben. Nem biztos,
hogy feltétlenül prófétai szolgálatra, de lehet hogy arra. Mindenképpen a
prófétálás ajándékaira, a lelkek megkülönböztetésének az ajándéka felé. Tehát
Jézus kinyilatkoztatásra tanította Pált. Ami nemcsak Jézustól származó
kinyilatkoztatás volt, hanem Jézus Krisztusról. És mi is, ahogy szemléljük az Ő
dicsőségét, elváltozunk általa, és az egyes emberek, az Ő dicsőségének a
különböző oldalát, különböző aspektusát szemlélik, mert különbözők az
elhívásaink. De azt mondja a Galata 1:13 Mert hallottátok, hogy milyen volt az
én egykori magatartásom, a zsidóság körében, hogy féktelenül üldöztem az Isten
egyházát és pusztítottam azt. És a zsidó hithűségben sok kortársamat
felülmúltam népem körében, minthogy fölöttébb buzgó rajongója voltam atyáim
hagyományainak. De amikor úgy tetszett annak, aki engem anyám méhétől fogva
kiválasztott, és kegyelme által elhívott, hogy kinyilatkoztassa fiát énbennem,
hogy hirdessem őt a pogányok között. Nem tanácskoztam testtel és vérrel, nem is
mentem fel Jeruzsálembe azokhoz, akik előttem lettek apostolokká, hanem azonnal
elmentem Arábiába, aztán ismét visszatértem Damaszkuszba. Ezután Pál a
pusztában töltött idejéről beszél, ahol felkészült a szolgálatára. Ahol
tökéletesedett a szolgálata. Ne riadjunk el ezektől a száraz helyektől. Ne
riadjunk el a pusztától, ahova Isten visz minket, mert ez az a hely, ahol
felkészülünk a szolgálatunkra. Persze nem akarunk ott semmivel sem tovább
maradni, mint, amennyire, muszáj, és nem akarunk azért a pusztában maradni,
mert nincs elég hitünk ahhoz, hogy tovább lépjünk, amikor Isten mondja, hogy
tovább lépjünk. Hagyd, hogy Isten elvégezze benned azt a munkát, amit el akar
végezni benned, addig, amíg a pusztában vagy. Korábban beszéltünk arról, milyen
fontos volt, Jézus első csodatétele, amikor a vizet borrá változtatta. Ez volt
az első dolog, amit el akart végeztetni a tanítványaiban. Ott voltak azok az edények
félretéve, külön választva. Szerintem ezek az edények a tanítványokat
jelképezték. Minden egyes csodának, amit Jézus tett, volt egy üzenete. Ebben a
csodában Jézus vízzel töltette fel, azokat az edényeket. A víz az Igét
jelképezi. Aztán a vizet borrá változtatta. Az Igét életté és lélekké
változtatta. Amikor már nem fogalmak és alapelvek vannak, hanem élet van,
belőle. Ez a célja ezt akarja bennünk is először elvégezni. De hiszem, hogy
éppen úgy, ahogyan Pálnak, meg kellett ezt kapnia, el kellett ezt vennie,
nekünk is az Úrtól kell ezt megkapnunk. Tőle kell ezt megszereznünk. Azután
menni és alávetni azokat, amiket kaptunk a vezetőknek, a gyülekezet vezetőinek.
Láthatjuk, Pál megkapta az Úrtól. Mit csinált? Utána ment fel Jeruzsálembe és
utána nyújtotta be, vagy terjesztette elő, az apostolok előtt. Az utóbbi 20
évben azonban a hangsúly éppen az ellenkezőjén volt. Megcseréltük a sorrendet.
A vezetőktől kaptuk az elküldést, és azt utána vittük az Úrhoz jóváhagyás
végett. Ha a gyülekezet az első időszakában, tehát Pál idejében így csinálta
volna, nem jutottunk volna messzire. Akkor Péter soha nem jutott volna el a
pogányokhoz. Péter egy radikális kinyilatkoztatást kapott, amit transz
állapotban vett át. Olvashatjuk az apostolok cselekedeteiben, hogy éhes volt és
így transzba került. Legtöbben a helyében azt gondoltuk volna, hogy az éhség
miatt ájultunk el. És ekkor volt ez a merőben furcsa látomása, amikor egy
lepedőben különböző állatok ereszkedtek alá, és az Úr azt mondta, hogy öljön és
egyen, ami homlok egyenest ellenkezett az ő vallásával. Ez keresztbe vágott
mindent, amit Péter eddig tudott. De felismerte benne az Úr hangját. És Péter
elment az Úr, pedig megjelent. Elküldte a Szent Szellemét azoknak a
pogányoknak. És amikor Péter ezután a vénekhez ment, akkor már gyümölcsöket
tudott felmutatni. Nemcsak egy új tanítása volt, hanem a gyümölcs is már nála
volt, amivel alátámaszthatta azt. Kell, hogy legyen az a szabadságunk, hogy az
Urat kövessük, hogy az Úrnak engedelmeskedjünk, még akkor is, ha nincs senki,
akivel jóváhagyathatjuk azt. Hiszek abban, hogy jóvá kell hagyatnunk dolgokat,
különösen akkor, ha jelentős változást eredményező lépésről van szó, de kell
hogy szabadok legyünk arra, hogy Isten utasításaira reagáljunk. Pál azt mondja,
hogy nem emberekhez mentem, mikor megkaptam az elküldetésemet, hanem az Úrhoz,
Jézushoz. Nem emberektől kaptam, nem emberek tanítottak rá, hanem az Úrhoz
mentem és az Úr tanított meg rá. De azután fogtam, és odavittem a vezetőkhöz,
jóváhagyás végett. A Máté 16-ban Jézus Filippi területére ért, megkérdezte a
tanítványait, kinek mondják az emberek az Emberfiát? Nincsen olyan ember, aki
azért be fog tudni menni a mennybe, mert a pásztorának nagy hite volt, vagy,
mert a pásztorának kinyilatkoztatása volt. Saját kinyilatkoztatásunk kell, hogy
legyen. Saját külön bejáratú, kinyilatkoztatásod kell, hogy legyen. Hiszem,
hogy a Szent Szellem ugyanezt a kérdést, szegezi most nekünk egyenként
külön-külön. Te kinek mondod Őt? Nem azt kérdezi, hogy a kedvenc íród kinek
mondja Őt, nem azt, hogy a kedvenc tv evangélistád, kinek mondja Őt, te kinek
mondod Őt. Sajnos ma a Krisztus testében rengeteg olyan nyomás uralkodik, olyan
lelkület, amely elnyomja ezt a személyes saját kinyilatkoztatást. Kell, hogy
felébredjünk erre, és kell, hogy biztosítsuk azt a szabadságot mindenkinek,
hogy megkaphassa Istentől, ezt a saját, kinyilatkoztatását. De hát így akkor
elveszíthetjük a kontrollt, mondhatná valaki! Dicsőség Istennek akkor végre Ő
tudja átvenni. Legyünk őszinték magunkkal. Jelenleg valahogy nem Isten akarata
szerint mennek a dolgok. És ha kiengedjük a kontrollt a kezünkből, akkor
lesznek problémák. A lehetőség megvan rá, emberek elő fognak állni hajmeresztő
tanításokkal, hajmeresztő kinyilatkoztatásokkal, ha engedjük, hogy mindenki
saját maga akarjon kinyilatkoztatást kapni. De ez még mindig jobb lesz, mint az
a probléma, amitől most szenvedünk. Ugyanis most szinte senki nem hall
Istentől. Nagyon keveseknek van személyes kinyilatkoztatásuk arról, hogy
kicsoda ő. Csak könyvekből ismerik őt, úgy vannak, mint Jób, mikor azt mondta:
csak hírből hallottam rólad. De most saját szemmel láttalak, ezért visszavonok
mindent, bűnbánatot tartok, porban és hamuban. És hiszem, ha a gyülekezet
elkezdené Jézust most látni, amilyen Ő olyannak, akkor bűnbánatot tartana
porban és hamuban. És hiszem, hogy a gyülekezet keresztül megy azon, amin Jób
keresztül ment, és mindannyian el fogunk jutni arra a pontra, hogy tudni
fogjuk, hogy az nem elég, amit eddig tudtunk Istenről, amit eddig hallottunk
róla. Amikor már nem elégszünk meg Isten átfogó egyetemes kijelentéseivel,
hanem rádöbbenünk, hogy mennyire fontos, hogy személyesen ismerjük az ő
hangját. Ezért fontos bátorítanunk az egyént, egyes embert, hogy próbálja, és
tanulja meghallani az Úr hangját. Természetesen alávetettségben és nem
lázadásban, de először a fejnek, és nem a testnek. Most fordított a sorrend, a
testnek való engedelmességet fontosabbnak tartjuk, mint a fejnek való
engedelmességet. Ez egy szörnyű tragikus hiba. Nem építhetünk egy másik ember
fundamentumára, alapjára. Saját látásunk, saját kinyilatkoztatásunk kell, hogy
legyen. Úgy gondolom, ez történt Salamonnal. Ezért bukott el Salamon. Itt egy
ember, aki a legbölcsebb, aki az egész történelemben Jézus után a legbölcsebb.
Ezt az Ige is alátámasztja. Nyilvánvaló, hogy nem szűkölködött bölcsességben,
értelemben és tudásban. Személyes látásban azonban igen. Csak az Atyja látása
volt neki. Az atyja hagyta meg, hogy építse föl azt a templomot, azt a házat.
Még az építéshez szükséges dolgokat is biztosította. És rendben is volt minden
addig, amíg ennek a látásnak élt, és erre koncentrált. De amikor befejezte a
munkát, mivel nem volt saját látása, félresiklott. Akármilyen hatalmas, bölcs
és nagy tudású volt, nem volt saját látása, saját kinyilatkoztatása, ezért félresiklott.
Akarom, hogy tudjátok, hogy nagyon értékelünk mindenkit, aki kapcsolódik
hozzánk, aki igényt tart a tanításunkra, de tudnotok kell, hogy a mi
látásunkból ti nem fogtok megélni. A mi kinyilatkoztatásunk nem juttat el
titeket a mennybe. Kell, hogy legyen saját kinyilatkoztatásotok, ami esetleg
sok részletében azonos lesz a miénkkel, és ez nagyon jó, a különböző
kinyilatkoztatások kiegészíthetik egymást, és együtt folyhatnak. Sokkal többet
kell meglátnotok majd, mint amennyit mi most látunk. Kell, hogy legyen saját
kis kövecskétek, amit Istentől kaptatok, és amire a saját nevetek van írva, úgy
hogy senki más nem tudja elolvasni. Tőle kell, hogy kapjátok ezt. Egyetlen
gyermeket nem fog megmenteni az anyja kinyilatkoztatása. Senkit nem fog
megmenteni a pásztorának a kinyilatkoztatása. És az Úr, pedig megdorgálta
azokat a prófétákat, akik elmentek egymáshoz egyeztetni a
kinyilatkoztatásaikat. Persze megvan az ideje és a helye annak, hogy megosszunk
dolgokat, és tanításokat, amiket megláttunk az írásból. Olyan Igéket, amik
élővé váltak számunkra. Láthatunk példát arra, hogy Ézsaiás és Hóseás nagyon
hasonló próféciát kaptak. De nem azért voltak hasonlók, mert egyeztették
egymással, hanem azért, mert külön-külön mind a ketten azt kapták. Hóseás is
ugyanazt kapta, mint Ézsaiás, és lehet hogy még korábban, mint ő. Lehet, hogy a
mi általunk kapott kinyilatkoztatás nagyon hasonló lesz másokéhoz, de kell,
hogy a sajátunk legyen az. Írhatok egy könyvet, és leírhatom benne mindazt a
tudást, amivel rendelkezem, és te átveheted azt a tudást néhány óra leforgása
alatt, de attól még az én kinyilatkoztatásom nem lesz a tiéd. A tudást
átadhatom a könyvben, de azt a módot, ahogy azt a kinyilatkoztatást Isten a
szívembe égette, azt lehetetlen átadnom. Azt, amikor kérdeztem az Úrtól, és az
Úr olyan módon válaszolt, hogy tudtam, hogy ez isteni válasz. Tudtam, hogy
Istentől való és nem embertől. Ez átadhatatlan. Előfordult, hogy valakitől
kaptam meghallgatásra egy kazettát, és egy Istennek feltett kérdésemre a válasz
ott volt azon a kazettán. Nem is tudom, hogy ki beszélt azon a kazettán, nem is
érdekelt, mert a válasz egyenesen Istentől jött. És ez a bizonyosság, hogy az a
válasz Istentől jött, Isten válaszolt a kérdésemre, ez átadhatatlan. Bízom
benne, hogy azok a könyvek, amiket megírok, azok a kazetták, amiket
meghallgatsz tőlem, ezek segítenek neked a saját kinyilatkoztatásodat elvenni
Istentől, Hogy eljussál egy olyan szintű kapcsolatra Istennel, hogy tudni
fogod, hogy ő tanít neked dolgokat, ő készít fel téged dolgokra, ő válaszol meg
a kérdéseidre. Megvan a helye, és megvan a szerepe közösségnek és testületi
látásnak, kinyilatkoztatásnak, de ez nem helyettesítheti az egyénit. Hiszem,
hogy ez egy hatalmas vívmánya a reformációnak. Az egyén megbecsülése. És az
egyéni szabadság értékelése, megbecsülése.
A demokrácia ennek az eredménye. Nem volt célja a reformációnak, de
eredménye. Minden más szabadság, ennek a teljes következménye lett. Beszéltünk
már korábban arról, hogy igazi szabadság nélkül nincs igazi imádat. Kell, hogy szabadságod
legyen ahhoz, hogy igaz módon tudd Istent imádni. Ez nem azt jelenti, hogy ha
pl. egy kommunista országban élsz, akkor nem imádhatod igazi módon Istent, ez
egy szellemi szabadság. Ha azért teszel valamit, mert mindenki azt teszi, vagy
azért mert nyomást gyakorolnak rád, akkor ez nem a szívedből jön, hanem a
fejedből, ami még rosszabb. Csak akkor van igazi imádat, ha szabadságunk van
arra, hogy ne tegyük. Viszont mi azt választjuk, hogy imádjuk Őt. Ez az igazi
imádat, ez az, amikor lélekben és igazságban kezdjük el imádni az Urat. Amikor
nem kényszer alatt tesszük. Emlékeztek arra az esetre, amikor Jézus feltámadása
után az emausi úton ment és találkozott azzal a két tanítvánnyal. Mikor nyílt
meg a két tanítvány szeme? Amikor látták, hogy megtöri a kenyeret. És úgy
gondolom, hogy a mi szemünk is akkor nyílik meg, amikor látjuk, hogy Jézus
saját maga töri meg számunkra a kenyeret. Amikor már nem a pásztor, nem a
tanító töri meg számunkra a kenyeret, hanem személyesen Tőle vesszük el a
táplálékunkat. Lehet, hogy a pásztoron és a tanítón keresztül jön de akkor is
személyesen Tőle, személyesen intim kapcsolatban vagyunk vele. Ezt keressük ez
a célunk. Ez az, amit mindegyikünknek külön-külön el kell érnie. Nem lehet
kapcsolatunk egy másik ember Jézusával. A saját Jézusunk kell, hogy legyen Ő.
Az igaz szolgálat nemcsak tudásból áll. Az igaz szolgálat kenet és szellem, ez
az, ami tanít, és ilyen kenethez nem juthatunk az által, hogy mások tanításait
hallgatjuk. Kizárólag mások tanításain élünk, az élő víznek folyamai belülről,
legbelülről kell, hogy jöjjenek. Biztosnak kell abban lennünk, hogy
felhatalmazásunk nemcsak emberektől van, hanem Istentől, még akkor is, hogyha
szellemi emberek adták ezt nekünk. Emlékeztek, amikor az emberek királlyá
akarták tenni Jézust? Mit csinált Ő? Elmenekült a hegyek közé. Hiszem, hogy ezt
kellene tennünk, amikor emberek megpróbálnak minket királlyá tenni, el kell
menekülnünk a hegyek közé. Nem akarjuk, hogy a felhatalmazásunk, emberektől
való legyen. Ha emberek tesznek királlyá, akkor ki fog uralkodni? Az emberek.
Honnan kapjuk a felhatalmazásunkat, a hatalmunkat? Hiszem, hogy ez a különbség
a varázslás, és az igazi szellemi hatalom között. Ez volt a helyzet Saul király
esetében is. Amikor látta az ellenséget, és látta a saját embereit
szétszóródni, jobban félt az emberektől, mint Istentől. Vagy jobban félte az
embereket, mint Istent. Ez a varázslás gyökere. Honnan származik a mi
felhatalmazásunk? Akarod tudni, hogy a te, felhatalmazásod honnan származik?
Akarsz egy gyors, egy egyszerű próbát? Honnan kapod a bátorítást? Vagy éppen
elbátortalanítást? Túlságosan elbátortalanít, vagy éppen felbátorít az a mód,
ahogy emberek viszonyulnak hozzád? De ha tudod, hogy ismered Istent, és Ő ismer
téged, és benne tartózkodsz, és benne maradsz, akkor az emberek bármit
tehetnek, megkövezhetnek, mint ahogy azt megtették Istvánnal, csak dicsőséget
fogsz látni. Honnan kapjuk a kinyilatkoztatásunkat? Úgy gondolom az utolsó idők
gyülekezetét, Benjámin jelképezi a Bibliában. Jákob utolsó fia. Ő a mintája az
utolsó idők gyülekezetének. Izrael 12 törzsének történelme, az egyház
történelmét jelképezi. A próféciák, amelyek elhangzottak az egyes törzsekkel
kapcsolatban, ezekből az egyház, a gyülekezet történelmét látjuk kibontakozni.
Benjámin volt az utolsó fiú. És tudjátok, hogy ő volt az egyetlen fiú, aki az
atyjától kapta a nevét? Tekinthetjük úgy, hogy az egyház, a gyülekezet az
anyukánk, és Isten az apukánk. És hiszem, hogy lesz egy generáció, amit nem a
gyülekezet nevez el, hanem személyesen az Atya. És nem azért lesznek pásztorok,
mert a gyülekezeteknek pásztorokra van szüksége. És nem azért lesznek teljes
idejű evangélisták, mert ez egy jó megélhetési forrás. Nem lesznek semmi, amíg
nem hallják az Atya hangját, amint mondja: Ez az én szerelmes Fiam, aki
tebenned pásztor, aki tebenned evangélista. Fentről fogják venni a hatalmukat,
a felhatalmazásukat, és nem lentről. És amikor ez bekövetkezik, hatalmas
változásnak leszünk tanúi. Tudjátok mit jelent Benjámin jele? Az édesanyja
megpróbálta őt elnevezni, belehalt a szülésbe, és miközben haldoklott elnevezte
őt Benoninak, ami azt jelenti: szomorúságom fia. De Jákob megváltoztatta a
nevét Benjáminra, ami azt jelenti: jobb kezem fia. Mit jelképez a jobb kéz?
Hatalmat. Rengeteg prófétikus dolgot tudunk Benjáminnal kapcsolatban, ő volt
azon 3 fiúk egyike, akik Betlehemben születtek. Mit jelent Betlehem neve?
Kenyér háza, vagy étel háza. Nézzük meg milyen válogatott szellemi eledelben,
részesül ez a generáció. Nincs semmilyen más generáció a történelem során, de
akinek sok adatik, attól sok lesz elvárva. Mert sokra lesz szükség. Oka és
célja van annak, hogy ilyen válogatott szellemi eledelt kapunk. Emlékezzünk
arra, hogy amikor József Egyiptomban meghívta étkezésre testvéreit, mielőtt
felfedte volna a kilétét előttük. A testvérek csodálkozva néztek egymásra, mert
Benjámin ételadagja 5x több volt, mint bármelyiküké. Hiszem, hogy ez prófétikus
jelentőségű. Minden, ami megíratott, az a mi okulásunkra íratott meg. A mi
okulásunkra, akik az utolsó időket éljük. Ötszörös táplálék mennyiség. Hiszem,
hogy szükségünk is lesz rá. De arra is szükségünk lesz, hogy az Atyától legyünk
elnevezve. És ha Isten küldetését akarjuk betölteni ezen a földön, akkor
egyértelműen tudnunk kell, hogy kitől jön a hatalmunk. És pontosan tudnunk kell
ki küldött el minket, és hogy mire küldött el minket. A kritikus órákban nem
lesz elég homályosan látni a feladatunkat. A felülről való elnevezés ékes
példáját láthatjuk Jósiás esetében. Emlékeztek Jósiásra? Izrael történelmének
egyik legigazabb királya volt. Izrael népének egyik legnagyobb ébredését
indította el. Még olyat is tett, amit elődje Dávid nem. Lerombolta a
magaslatokat. Élettörténetében több megdöbbentő dolgot láthatunk. Tudtátok,
hogy Jósiás 8 éves volt mikor király lett? Tudjátok milyen állapotban volt
Izrael akkoriban? Több mint 300 éven át a Bibliai írások nem voltak
megtalálhatók Izraelben. Senki nem ismerte az írásokat. Mert azok 300 évvel
korábban elvesztek. Most próbáljuk meg elképzelni egy percre, hogy milyen lenne
az egyház, a gyülekezet állapota ma, ha senkinek a világon nem lenne Bibliája,
és már 300 éve nem lenne Biblia sehol a földön. El tudjátok képzelni azt az
eretnekséget, azt a bálványimádást, azokat a hamis tanításokat, hamis
próféciákat, azt az elferdült őrült állapotot, ami itt lenne? Izrael ilyen
állapotban volt, amikor Jósiás király lett. Ők mindezt, csinálták a bálványaik
ott voltak, az Úr templomában. Hamis papok szolgáltak, az Úr templomában. Hamis
próféták, hamis istenek oltárai, pontosan az volt ott, amit el tudsz képzelni,
hogyha itt lenne, ha 300 éve senkinek nem lenne egy Bibliája. Jósiás aki pedig
éppen most lett király, 8 éves. Mit fog csinálni? Olvassátok el egyszer ezt a
történetet, a 2. királyok könyvében van, a 22-23. rész Jósiásnak Isten szerint
való szíve volt. És 22 évesen elhatározta, hogy megtisztítja a templomot.
Emlékeztek a történetre, mondta a papoknak, hogy söpörjétek, takarítsátok ki a
templomot! És ahogy söprögettek, rá akadtak a törvény tekercsre. Elkezdték
olvasni, és mondták: Mi ez? Odarohantak vele Jósiáshoz, és elkezdték neki
felolvasni, és miközben olvasták, ő felugrott, megtépte a ruháit, és Istennek
egy hatalmas tüze gyulladt fel benne. Ment és megtisztította a templomot.
Megölte a hamis papokat, a hamis prófétákat, megtisztította Jeruzsálemet,
lerontotta a magaslatokat, az pedig olyan volt amit Dávid az ősapja sem csinált
meg. Olyan tűz égett benne, amit nem lehetett eloltani. És itt nem állt meg.
Végigjárta egész Júdeát, megtisztította az egészet. Megölte a hamis papokat,
felégette a hamis isteneknek felállított oltárokat, de még itt sem állt meg.
Tudjátok ez azután történt, amikor a királyság kettészakadt, az északi 10
törzsnek külön országa volt, nem állt meg Júdea határánál, hanem tovább égett
Izraelben, és megtisztította Izrael egész országát. Elgondolkodtatok azon, hogy
mit olvashatott, ami ezt tette vele? Hagy mondjam el mit olvasott. Emlékeztek,
még amikor Salamon meghalt, és a fia lett a király, megbántotta a véneket, lett
egy nagy gyülekezet szakadás, az északi 10 törzs megalakította a saját
gyülekezetét, pásztort választottak maguknak. Akkoriban még királyoknak hívták
őket, Ezután Jeroboám felállította azokat az országokat, Samáriában a hamis
isteneknek. Ez 300 évvel Jósiás előtt történt. És akkor feljött Isten embere,
Júdeából, 1 Királyok 13-ban van. De amikor Jeroboám az oltárnál állott, és
tömjénezett, Júdeából Isten embere érkezett Bételbe az Úr parancsára, és ezt
hirdette az Úr parancsára az oltárnál. Oltár, oltár így szól az Úr, egy fiú
születik majd Dávid családjából, akinek Jósiás lesz a neve. Ő majd föláldozza
rajtad, az áldozó halmok papjait, akik most rajtad tömjéneznek. Emberi
csontokat fognak elégetni rajtad. És itt tovább megy és fölsorolja azokat a
dolgokat, amiket Jósiás 300 évvel ezelőtt meg fog tenni. Ezt olvasta Jósiás. A
saját nevét látta megírva a könyvben. Amikor talált egy sírt Jósiás és
megkérdezte, miféle síremlék ez itten? Azt mondták, hogy Isten emberének a
sírja ez, aki Júdeából jött és megjövendölte ezeket a dolgokat, amiket a Bételi
oltárral tettek. Nincs semmi, ami nagyobb tüzet tudna gyújtani Isten emberében,
mint az, ha meglátja a saját nevét, leírva a könyvben. És azok a nevek ott
vannak, meg vannak írva. A könyvet úgy hívják, hogy az Élet Könyve. Amiatt, ne
örvendezzetek túlságosan, hogyha a démonok kimennek egy szavatokra, annak
örvendezzetek, hogy a nevetek ott van a könyvben. És az Atya pontosan ezt fogja
tenni, hogy tüzet gyújtson bennünk, hogy el tudjuk végezni az utolsó idők
szolgálatát. Meg fogja mutatni a neveinket, amelyek ott állnak az Ő könyvében.
Mindegyikünknek külön-külön meg fogja mutatni, hogy hol van a helyünk az Ő
tervében, amit Ő már eltervezett a világ megalapítása előtt. Ne elégedj meg
azzal, hogyha az anya elnevezett téged. Ne tartsd különösebben fontosnak, hogy
az emberek minek hívnak téged. Mit mond az Atya rólad, és rólunk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése