5 A PRÓFÉTAI ÉS PAPI SZOLGÁLAT
Rick Joyner
Tudjátok, most az Úr létrehoz egy prófétai
szolgálatot, és hiszem, hogy feltámaszt, egy prófétai egyházat. Próféták mindig
is voltak a korai egyház időszakától kezdve. Az idők során sok olyan
személyiséget figyelhettünk meg, akik meghatározó jelentőséggel bírtak az
emberi történelem menetét illetően, akiknek az életén prófétai kenet volt. De
ami a jelenvaló időkben a legnagyobb hangsúly látszik helyeződni, és amire nagy
szükség is van, az-az, hogy mindenki képes legyen hallani az Úrtól, hiszen a
prófétaság nem más, mint az a képesség, hogy meghalljuk az Úr hangját, és
tolmácsolni tudjuk üzenetét. Hiszem, hogy az egész egyházat erre hívja el
Isten, hogy mi legyünk az Ő szó szólói, halljuk meg az Ő hangját, és szóljuk az
Ő Igéjét. Beszéltünk már olyan dolgokról, amelyek alkalmassá tesznek minket
arra, hogy az Úr hangját meghalljuk. Olyan dolgokról is beszéltünk, amelyek
megakadályoznak minket abban, hogy az Úr hangját meghalljuk, vagy amelyek
eltorzítják a prófétai üzeneteket. Ma még néhány olyan dologról fogunk
beszélni, amelyre szükségünk van, hogy meghalljuk az Úr hangját. Hiszem, hogy
ehhez először kell, hogy egy alapvető látásunk legyen a papi szolgálatunkról.
Amely szolgálatot az Úrnak végzünk, és amely az alapja minden más szolgálatnak.
Véleményem szerint nagyon sekélyes, felületes az ismeretünk, ezt a szolgálatot
illetően, viszont mindannyian el vagyunk hívva a papi szolgálatra. Ő királyi
papságnak hívott el minket. Tudjátok az ószövetségi papnak két alapvető
feladata volt. Az egyik, hogy szolgáljon az emberek felé, a másik, hogy
szolgáljon Isten felé. A zsidók 9:6-ban ezt mondja: Miután ezeket így rendezték
el, a sátor első részében mindenkor bejárnak az Istentiszteleti szolgálatot
végző papok. Látjátok? Arra voltak elhívva, hogy mindenkor imádják az Urat. Ez
az alapja a papi szolgálatnak, ami viszont az alapja minden más szolgálatnak.
De amit mi ma szolgálatnak nevezünk, és ismerünk el, az esetek többségében az
emberek felé való szolgálat. Ezt úgy is nevezhetnénk, hogy kifelé való
szolgálat, alacsonyabb szintű szolgálat. A magasabb szintű szolgálat viszont az
Úr felé való szolgálat. Azt a helyet, ahol az Isten imádata szólt, nem látták
az emberek. Véleményünk szerint, amit mi ma gyümölcsöző és hatékony
szolgálatnak nevezünk, az sokkal kevésbé hatékony és gyümölcsöző, mint az a
szolgálat, amire Isten akar minket elvezetni. Meg vagyok győződve arról, hogy
az Úr olyan próféták csapatát akarja felemelni a mai időkben, akik teljesen
tisztán, megbízhatóan, pontosan, lesznek képesek meghallani Isten hangját. Olyannyira,
hogy a világ fiai, egymásnak adják majd a kilincsünket, hogy hallhassanak
Istentől. Istennek már ma is vannak olyan prófétái, akik ennél sokkal
pontosabban tudják tolmácsolni az Ő hangját. És már ma megfigyelhető, hogy
világi vezetők jönnek Isten embereihez, hallani az Úrtól. Hamarabb, mint az
egyház emberei. Nyilvánvaló előttük is, hogy ezek az emberek, Istentől
hallanak. Hiszem, hogy kell, hogy legyen egy vágy a szívünkben, hogy akarjunk
hallani az Úrtól. Tisztán és egyértelműen a céljaival kapcsolatban, arról, hogy
mit tesz Ő. És ami, mindenek felett alkalmassá tesz minket, arra, hogy halljuk
az Úr hangját, az egyszerűen az, hogyha barátai leszünk, ha közel leszünk
hozzá. Ámosz könyvében azt mondja, hogy Isten nem tesz semmit anélkül, hogy meg
ne jelentené azt az ő szolgáinak, a prófétáknak. Ez egyszerűen azért van, mert
nem akar tenni valamit, amit meg ne jelentene a barátainak. A próféták Isten
barátai. Ők azok, akik közel vannak hozzá. A prófétai szolgálatnak pont ez a
lényege. Közel lenni Istenhez. Annyira közeli, annyira intim kapcsolatba lenni
vele, hogy nem akar valamit megcselekedni, addig, amíg azt nem tudatta velünk.
És amikor már ilyen bizalmasai vagyunk az Úrnak, amikor ott vagyunk a trón
körül, és Ő megbízik bennünk, hogy nem fecsegjük ki az Ő dolgait, addig, amíg Ő
fel nem hatalmaz arra, hogy elmondjuk. Egy király sem fog olyanokat a trónja
köré engedni, akik utána kifecsegik, amit hallanak. Szükség van diszkrécióra.
Ezért mondja a Zsoltárok 25-ben, hogy az Úr titkai azoknak vannak, akik félik
Őt, akik hódolnak neki, és akik tisztelik Őt. Az egyik dolog, ami megronthatja
a prófétai szolgálatot, és amelyik akadálya lehet annak, hogy meghalljuk az Ő
hangját, az-az, amit én bálám lelkületének szoktam nevezni. Ez, pedig az a
lelkület, hogy korábban, pl. hallottál Istentől, bejáratos vagy Istenhez, megosztja
veled a titkait, dolgait. Tudjátok azt, hogy bálám képes volt erre, ő csak
bement az Úrhoz és azt mondta: Uram, mit akarsz, hogy mondjak ezeknek az
embereknek? És az Úr válaszolt. Bálámnak meg volt ez a kapcsolata az Úrral.
Nyomás nehezedik ránk, prófétákra olyankor, mikor egy fontos személyiség jön
hozzánk. És akkor érezzük azt a nyomást, azt a kényszerítést, kell, hogy legyen
egy üzenetünk a számukra. Ez viszont megronthatja az igaz prófétai szolgálatot.
Emlékeztek, mikor a király jött Illéshez. Illés még csak ki sem ment, hanem a
szolgáját küldte ki. A király semmivel nem volt fontosabb számára, mint bárki
más. Mi volt fontos a számára? Az, hogy ő Istennel legyen. Gondolj csak bele,
ha Isten társaságát élveznéd, lenne ezen a földön olyan személy, akinek a
kedvéért felállnál és kimennél Isten jelenlétéből, hogy azzal az emberrel
beszéljél? Az a baj, hogy számunkra is ez a földi világ, kézzel foghatóbb, mint
a szellemvilág. Ezért van az, hogy az Úrral, személyes imádással töltött intim
időnket annyira könnyű megzavarni, annyira könnyű félbeszakítani. Erre mondta
Pál, hogy a szívünk szemei nyílhassanak meg. Nem az elménk, hanem a szívünk
szemei, a szellemi szemeink. Hogy az örökké való dolgok valóságosabbá váljanak
számunkra, mint az ideig való dolgok. De ha mi igazán az Úrban vagyunk,
maradunk, tartózkodunk, megzavarhatja –e bárki vagy bármi ezt a kapcsolatot.
Illés és Elizeus ékesen bizonyították ezt nekünk. Ezért kezdte úgy Illés a
szolgálatát, amikor feltűnt legelőször a király előtt, ezt mondta: Ahogy az Úr
Izrael Istene él, aki előtt én állok… ezzel tulajdonképpen azt mondta Akháb
királynak, én nem előtted állok, te csak egy király vagy, csak egy ember, én az
Élő Isten előtt állok. Én előtte élem az életemet. Ez a közelség Istenhez, ez a
prófétai szolgálat veleje. De valószínűleg minden szolgálatnak. Ahogyan a
sátorba mindenkor bejártak a papok az Istentisztelet elvégzésére. Amint már
említettük a bűnbeesés során az első, ami elveszett, ami megszűnt, az-az
Istennel való kapcsolat, az-az intimitás az Úrral. Éppen ezért, pont ez a
legelső dolog, amit Ő a megváltás által vissza akar állítani, az intimitást Ő
vele. És ha van valami, amivel igazán lemérhető a szellemi érettség, vagy pedig
az, hogy a megváltás mennyire működött az életünkben, akkor az-az, hogy milyen
közel vagyunk Hozzá. Mert ez a kereszténységi lényege, az Istennel való
személyes kapcsolat. Tehát a legfontosabb nem az, hogy a tanításaink rendben
legyenek, bár fontos, hogy azok is rendben legyenek. Mindenki, aki szereti az
igazságot, szereti a pontosságot, lehetnek a tanításaid akármennyire rendben és
pontosak, és akármennyire fejben megtanulhatod az egész bibliát, és közben,
pedig nem ismered az Urat. Csak az számít, hogy az Urat mennyire ismered. Ne
csak az Úr könyvét ismerjük, hanem a könyv Urát. Ezt akarja az Úr, hogy intim
kapcsolatban legyünk vele. Emlékszem egyszer egy fogorvosi rendelő várótermében
olvastam egy magazinban a következő történetet. Több pásztor egyszerre vitte a
juhait az itatóhoz, a cikk írója, pedig a hegyoldalban, föntről látta az
egészet. Onnan figyelte meg, ahogy ebből a 3 különböző nyájból való juhok
összekeveredtek az itatónál. Megdöbbenve figyelte az egészet, és közben
elgondolkodott, hogy most aztán az égvilágon, senki nem fogja tudni, még
egyszer, ezeket a juhokat szétválasztani. Teljesen összekeveredve ott volt több
100 birka. És a pásztorok, pedig csak ott beszélgettek, mintha mi sem történt
volna. Nem látszott, hogy különösebben agasztaná őket a dolog. És amikor már
minden juh befejezte az ivást, akkor a három pásztor elindult három különböző
irányban, és mindegyikük énekelt. És ahogy ez az ember figyelte az egészet a
hegyoldalból, látta az összekeveredett 3 nyájból a juhokat, és szép lassan
megfigyelhető volt, 3 különböző birka patak ebből a különleges kavarodásból
kifelé, a három pásztor után. És a végén, pedig ez az egész nagy kavarodás,
szétvált a 3 nyájra. Habár mind a 3 pásztor énekelve ment, a birkák ismerték a
saját pásztoruk hangját, és meg tudták különböztetni. És tudjátok hogyan voltak
képesek megismerni a pásztoruk hangját? Közel voltak hozzá. Vele voltak vele
jártak, és valószínűleg, órákon keresztül hallották őt énekelni, egészen kis
bárány koruktól kezdve. És hiszem, hogy mi is így ismerhetjük meg a pásztorunk
hangját. Nem úgy, hogy az összes hamis hangot megtanuljuk, megkülönböztetni,
mert az csak összezavarodáshoz vezet. De ha kellő ideig együtt vagyunk az
Úrral, közel vagyunk hozzá, halljuk a hangját, akkor a különböző idegen hangok,
akár egyszerre is beszélhetnek, prédikálhatnak, mi akkor is meg fogjuk tudni
ismerni, a mi pásztorunk hangját. Meg tudjuk különböztetni a mesterünk hangját.
Tehát még egyszer. Nem az idegen hangokat kell megismernünk, hanem az Ő hangját
kell kiválasztanunk, az idegen hangok közül. Tehát mint láthatjátok, az imádás,
az imádásban töltött idő, az legalább annyira értünk van, mint Ő érte. Szellemi
törvényszerűség, hogy amit figyelünk, aminek figyelmet szentelünk, azt imádjuk.
Azt, amire figyelmet szentelünk, amire felnézünk, aminek átadjuk magunkat, ami
kontrollál minket, azt tulajdonképpen imádjuk. Van, akit félelmek irányítanak,
sokkal inkább, mint a hit. Meg kell szabadulnunk ezektől a félelmektől, meg
kell tanulnunk hitben járni, ahhoz, hogy Istent szellemben és igazságban tudjuk
imádni. Ha imádjuk Őt, ez azt vonja maga után, hogy Őrá figyelünk, Őrá
fókuszálunk. Pontosan ez a célja az imádásnak. Tapasztaltunk olyan eseteket,
amikor imádás közben rendkívüli dolgok történtek. Senkinek nem kellett
imádkozni a betegekért, mégis bénák gyógyultak meg, azért mert az Urat imádták,
az Úrra figyeltek, magára a gyógyítóra. És így, nem kellett senki ember fiához
odamenniük, hogy imádkozzanak értük. Persze az Úrnak vannak emberei különböző
ajándékokkal, gyógyítási ajándékokkal, stb. de mi többet akarunk ennél. Azt
akarjuk, hogy minden ajándék azt a célt szolgálja, hogy az embereket intim
kapcsolatra vezesse Istennel, nem, pedig más emberekre, való függőségre. Ha
emlékeztek a János 21-ben, amikor Jézus feltámadása után a tanítványok elmentek
halászni, és egész éjszaka halásztak, de nem fogtak semmit. Reggel az Úr
megállt a parton, és odaszólt nekik, vessétek a hálót a másik oldalra. Ők ki is
vetették a másik oldalra, és ahogy emlékeztek, a hálók telis-tele voltak
hallal. Erre Péter mit csinált? Azt mondta, kit érdekelnek a halak? Az Úr van a
parton! Megfeledkezve a halakról beleugrott a tengerbe, és úszott ki az Úrhoz.
És mikor odaért és mindössze néhány percet eltöltött az Úrral, mit csinált
utána, egymaga kiment és kihúzta ezt a hálót, amivel a többi tanítvány egészen
addig kínlódott. Néhány perc az Úr jelenlétében, sokkal többet ér, sokkal
többet ad, amit utána az emberekkel meg tudunk osztani, mint az a sok kínlódás,
amit végig tudunk csinálni, amikor egy-egy prédikációra felkészülünk. Tehát az
imádás ilyen. Istennek szól, de értünk is van. Nyilvánvalóan az imádás neki is
jelent valamit, mert Ő teremtett minket imádóknak. Az ember erre teremtetett,
hogy Istent imádja. Az ember erre készült, hogy imádjon. Valamit imádni fog
mindenképpen, és ha Jézust nem imádja, akkor találni fog magának egy pápát,
akit imádhat. Szerte a világban nagyon sok ilyen pápa van manapság. Emberek,
akik Krisztus trónjára ráülnek, és úgy hirdetik magukat, mint az egyház feje.
És ha kinyilatkoztatást akartok, akkor azt tőlem kell, hogy megkapjátok,
mondják. A világ tele van ilyenekkel, és most éppen ezt nem a katolikus egyház
ellen mondom, a protestáns egyházak éppen úgy elkövették azokat a hibákat, mint
a katolikusok. Sőt, őszinteségben van is mit tanulnunk a katolikusoktól. Az
viszont megint egy szellemi törvényszerűség, hogyha Istent nem fogjuk imádni,
akkor találni fogunk valakit, vagy valamit, amit imádni fogunk. Mert imádónak
lettünk teremtve. Isten a szabad választás lehetőségét kellett, hogy adja
nekünk, ahhoz, hogy az imádásunk, igazi imádás legyen. Ennek a választási
szabadságnak nagyon fontos szerepe van. Ahol Isten lelke van, ott szabadság
van. És ha igazi imádókká akarunk válni, ez szabadsággal kell, hogy történjen.
Az Úr hív minket, Ő vonja az Ő egyházát, hogy belemenjen az igaz imádásba. És
ha nem tanuljuk meg Isten igazi imádását, akkor a szellemvilág csak nagyon
sekély részein tudunk mozogni. Csak nagyon felületesen tudunk behatolni a
szellemvilágba. És a prófétai, vagy akármilyen más szolgálatunk, nagyon
sekélyes lesz. És az igaz imádásunk az, hogy az egész figyelmünket Őrá
fordítjuk, Ő neki szenteljük, Ő rá fókuszálunk. És amit teszünk, mindent az
Úrnak teszünk. Vagy mindent úgy teszünk, mintha az Úrnak tennénk. Mindent, bármi
legyen is a munkánk, mindent úgy kell tennünk, mintha az Úrnak tennénk. De ha
nem úgy tesszük a munkánkat, mint ahogy neki tennénk, az-azt jelenti, hogy még
nem összpontosítunk eléggé, még nem fókuszálunk eléggé, Őrá. Teljesen mindegy,
hogy milyen területen dolgozol, a munkádat végezheted úgy, mintha neki tennéd.
Bármi a munkánk, Isten imádásában maradhatunk, a munkánk végzése során is,
hogyha Neki tesszük azt, vagy úgy tesszük, mintha Neki tennénk. És hiszem, hogy
senki nem találhatja meg a beteljesedését mindaddig, amíg el nem kezdi igazán
az Urat imádni, szellemben és igazságban. Hiszem, hogy a papi közbenjárói
imára, mindenki el lett hívva. Azt is hiszem, hogy van külön közbenjárói
szolgálat. Hosszú ideig azt tanítottam, hogy ilyen nem létezik, de azóta az Úr
meggyőzött arról, hogy igen, van külön ilyen szolgálat. De éppen úgy, ahogy nem
mindenki prófétának lett elhívva, arra azonban mindenki el lett hívva, hogy
képes legyen meghallani az Úr szavát. Ilyen módon mindannyian el lettünk hívva,
közbenjárásra. Ő azt mondja, hogy az Én házamat az imádság házának fogják
nevezni. Mi pedig Isten lakóhelyévé akarunk válni, de ehhez arra van szükség,
hogy imádkozó néppé váljunk. Mint tudjuk az imádkozás, része az imádásnak.
Tehát egyfajta imádás az imádkozás. Az imádkozás a tömjénezés, része volt az
Istentiszteletnek, amit végeztek a szent helyen. Ezzel kezdték minden reggel,
miután megmosakodtak, bementek és meggyújtották a tömjénezőt. Este, pedig
utolsó dologként megint ezt tették. És így folyamatos jó illat volt, az Úr
előtt. Ha megtanuljuk mi is ezt megtenni, csak rászánni néhány percet reggel és
este. És én arra biztatnálak téged, hogyha problémák vannak az imaéleteddel, ne
akard 30 vagy 40 perccel kezdeni. Ne mondd, hogy minden nap 30 percet fogok
imádkozni. Adjál magadnak 5 percet, reggelente. Az ellenség azt akarja, hogy
vállalj fél órát, vagy egy órát, és utána ne tudd betartani, és elmenjen a
kedved az egésztől. Vállalj öt percet. Az első öt perced legyen az Úré.
Lefekvés előtt, pedig legyen az utolsó 5 perc az övé. Meggyújtották reggel a
tömjénezőt, és meggyújtották este is. Így volt folyamatosan jó illat az Úr
előtt. Figyeld meg, ha rászánod azt a néhány percet reggel, és azt a néhány
percet este, akkor hamarosan képes leszel az imádkozás és közbenjárás állandó
atmoszféráját megteremteni. Csak gyújtsd meg a tüzet! Így lehet szüntelenül
imádkozni, így lehet az imádkozás lelkületében lenni egész nap. Oly sokszor a
napjaink, csak hiábavaló elmélkedéssel, álmodozással telnek el. Ez hamarosan
meg fog változni. Automatikus lesz, hogy amikor eszedbe jut valaki, rögtön
elkezdesz érte imádkozni. Ezt jelenti Ő benne maradni. Jézus ezt teszi
szüntelen. Közbenjár. Jézus éppen most is közbenjár értünk. Ha Ő benne akarsz
maradni, ha azt akarod, hogy ugyanaz a lelkület legyen benned, mint Őbenne,
akkor közbenjárónak kell lenned. Akkor imádkozni fogsz, hogy az Ő háza az
imádkozás házának neveztessék. De ne engedd, hogy az ellenség rávegyen, hogy
túl sokat akarj, túl hirtelen. Nagyon komolyan mondom, 5 perccel kezdd, vagy ha
kell 2 perccel, és előre megmondom neked, hogyha azt a néhány percet rászánod
reggelente és esténként, akkor egy idő után önként már többet akarsz majd
vállalni. Mert olyan beteljesüléseket nyersz ezekben az imádkozásokban, hogy te
magad fogsz korábban fölkelni. Alig várod majd, hogy imádkozhass.
Automatikusan, anélkül hogy észrevennéd, fognak ezek a pár percek automatikusan
megváltozni. És egyre intimebbek lesznek az együttléteid az Úrral. Próbáld meg
ne csak az Úrral, hanem az Úrban imádkozni. Péter 1 2:5 vers. Ti magatok, is
mint élő kövek épüljetek fel, lelki házzá, szent papsággá. Erre lettünk
elhívva, erre teremtettünk, hogy lelki áldozatokat ajánljunk fel, amelyek
kedvesek Istennek, Jézus Krisztus által. Sokan ennél az egyszerű kérdésnél már
leragadnak, hogy Istenhez kell imádkozni, vagy Jézushoz, vagy a Szent
Szellemhez? De itt azt mondja, hogy lelki áldozatokat ajánljatok fel, amelyek
kedvesek Istennek Jézus Krisztus által. Imádkozz az Atyához, úgy hogy a Fiúban
vagy. A Fiún keresztül, úgy, hogy egy vagy vele. Jézus szüntelenül közbenjár.
Maradj benne! Kérd az Urat, hogy az Ő imádságait adja neked. Kezdd azzal, hogy
Uram, én akarom azt tenni, amit János tett. Akarom a fejemet a te kebledre
hajtani ma reggel. És akarom meghallgatni a szívverésedet. Akarom tudni, hogy
mi van a szíveden. Kérd, hogy az Ő imádságait adja neked. Tudjátok az
ótestamentumban a prófétákat, őröknek is nevezték. Az Ézsaiásban olvashatjuk,
Jeruzsálem őrzőket, őröket állítottam a falaidra, akik nem nyugszanak, sem,
éjjel sem nappal. Ti, akik emlékeztetitek az Urat, ne maradjatok csöndben, ne
hagyjatok nyugtot az Úrnak, amíg Jeruzsálemet dicsőségessé nem teszi a földön.
Ez volt az őrök megbízatása. Ne hagyjátok az Urat nyugodni, amíg meg nem teszi.
A kérdés csak az, hogy érzed –e hogy az Úr erre hív téged. Érzed –e, hogy hív
téged erre az Istentiszteletre. Erre az imaszolgálatra. Hidd el, hogy többet
megtehetsz az imakamrádban, mint több tucatnyi evangélista. Többet véghez
vihetünk az imakamránkban, mintha több millió dollárt költenénk a következő
választásokra. Ha a keresztények megtanulnak, imádkozni, többet vihetnek véghez
az imakamrájukban, mintha, az összes politikai posztra keresztényeket raknánk
be. Rettenetes összevisszaságot csinálnának, ha nem Istenhez imádkozva tennék a
dolgukat és Isten hangjára, figyelve teszik a dolgukat. Számomra most ez egy
rémisztő gondolat, hogy keresztények legyenek minden politikai poszton.
Csodálatos és dicsőséges dolog lenne, megfelelő időben érett keresztényekkel,
akik képesek hallani Isten hangját, és engedelmeskedni neki, és az Ő hangja
motiválja őket, nem, pedig szellemi előítéletek. Ha így és most keresztények
vennék át az ország kormányzását, azok semmivel nem lennének jobbak, mint
amilyenek most. Hatást gyakorolhatunk viszont, és lényegesen nagyobb hatást, az
imakamránkban. A közbenjáró imádsággal, többre vagyunk képesek, mint amire a
parlamentben képesek lennénk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése