A PRÓFÉTA SZOLGÁLATA 12

Próféták és pásztorok
A prófétálás fontos dolog. A gyülekezet nem tud továbbélni, növekedni és az érettségre eljutni a próféciák és a prófétai szolgálat nélkül. Ez nem egy lehetséges extra dolog. A Biblia világosan beszél a próféciák fontosságáról.
„Azért atyámfiai törekedjetek prófétálásra, és a nyelveken szólást se tiltsátok.
(1 Kor 14:39).
„Mert miképpen egy testben sok tagunk van, minden tagnak pedig nem ugyanazon cselekedete van: Azonképpen sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai [vagyunk]. Minthogy azért különkülön ajándékaink vannak a nékünk adott kegyelem szerint, akár írásmagyarázás (prófétálás), a hitnek szabálya szerint [teljesítsük];” (Róm 12:46).
„Mialatt pedig mi több napig ott maradánk, alájöve egy Júdeából való próféta, névszerint Agabus.” (Ap.csel 21:10).
„Kövessétek a szeretetet, kívánjátok a lelki [ajándékokat], leginkább pedig, hogy prófétáljatok. Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert senki sem érti, hanem lélekben beszél titkos dolgokat. Aki pedig prófétál, embereknek beszél épülésre, intésre és vígasztalásra. Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi. Szeretném ugyan, ha mindnyájan szólnátok nyelveken, de inkább, hogy prófétálnátok; mert nagyobb a próféta, mint nyelveken szóló, kivévén, ha megmagyarázza, hogy a gyülekezet épüljön.” (1 Kor 14:15).
A keresztyénség egészét tekintve prófétikus. Amikor a próféták hallgatnak, akkor Isten igéjéből is keveset kapunk, és így a gyülekezet kiszárad és meghal. Ha vannak is próféták ma, a gyülekezetekben lévő ostoba demokratikus eljárások miatt a kezük meg van kötve, és a szájuk be van tömve. Ritkán hallatszik prófécia egy ilyen környezetben. A prófécia Isten Szelleme által jön és nem a megegyezés vagy a tanácskozás eredményeként. (Michael Harper).
Ahhoz, hogy a társadalmunk megújuljon szükséges, hogy mind a gyülekezetünk, mind mi egyéni hívőként egy prófétai hanggá váljunk az országunk számára. Emlékezzünk arra, hogy mi az ára a prófétaságnak. Ha az embereknek meg volt adva a választási lehetőség arra, hogy a ’sziklafalat egyenesítsék ki’ vagy a prófétát öljék meg, akkor ők a próféta megölését választották a ’sziklafal kiegyenesítése’ helyett. (Bob Mumford).
Egy sikeres gyülekezet mindenekelőtt az lesz, amelyik értékeli a prófétákat és van lehetőség a prófétai szolgálatban való fejlődésre.
Sok ember, gyülekezetek és mozgalmak teljesen elutasítják a prófétákat, mert megsérültek a hamis próféták személye vagy az ő hibáik miatt. Azonban a Szentírás világosan mutatja, hogy Isten szinte sohasem emel fel egy nagy vezetőt, aki nem követett el súlyos hibát. A legnagyobb vezetők némelyike a legnagyobb hibákat követte el, de ők nem engedték, hogy az leállítsa őket. Sok keresztyén rendelkezik igazi prófétai ajándékkal vagy elhívással a prófétai szolgálatra, de ők elbátortalanodtak a múltban elkövetett hibáik miatti üldözéstől. (Rick Joyner A próféta szolgálata).
A gyülekezet arra van elhívva, hogy prófétikus legyen a világ számára. Ez a szerep megköveteli a prófétai szolgálatban való fejlődést.
Még ha nem is prófétai szolgálatra vagyunk elhívva, mégis szükséges, hogy megértsük ezt a szolgálatot. Az egész gyülekezet el van híva arra, hogy prófétai hang legyen a nemzet felé. Egyidejűleg mi az Úr szószólóiként kell, hogy szolgáljunk a világ felé. (Rick Joyner A próféta szolgálata).
Az Újszövetségi próféta elsődleges feladata, hogy megnyissa a gyülekezetet Jézus prófétai szolgálatára, úgy hogy Ő szabadon mozogjon az Ő népe között. Nincs mindenki elhívva prófétai szolgálatra, de az egész gyülekezet az Ő egységében kell, hogy próféta legyen a világ felé, kinyilvánítva Krisztus szolgálatát, mint Isten szószólója. (Rick Joyner – A próféta szolgálata).
 
Kellemetlen emberek
A próféták kellemetlen emberek tudnak lenni a körülöttük lévők számára. Gyakran nyersek lehetnek. El kell kerülni, hogy megsértődjünk a stílusuk és modoruk és hibáik miatt, amit Isten cselekszik általuk.
A próféta felismeri az emberi szív állapotát. A prófétikus éleslátás felszínre hoz dolgokat, amik el vannak rejtve. (1 Kor 14:25). A próféták sohasem népszerű emberek. Nem kellemes az emberek számára, ha egy próféta van körünkben, mert óvatosaknak kell lennünk a bűneiket illetően. (Tom MarshallJönnek a próféták).
Sajnálatosan, hogy Krisztus Teste olyan tudatlan a prófétai szót illetően, elutasítja a hírvivőt, és figyelmen kívül hagyja az üzenetet. (Chip Brogden – Prófétikus támadás győzelme).
Sosem voltak a Bibliában próféták, akik ugyanazt az üzenetátadási módot és stílust követték volna; Dávidtól a szeretett Jánosig. De nekünk meg kell tanulnunk, hogy elfogadjuk és legfőképpen, hogy szeressük őket. Vagy elnézzük, hogy a pusztulás útjára jussanak, ami túl sok zavarhoz és vereséghez fog vezetni a Királyságra nézve. Ez már megtörtént! És sokan megsérültek és haldokolnak, ugyanazon dolgok miatt. (Kris Couchey – Keserű próféták).
A prófétikus emberek feszültségeket gerjesztenek. Amikor Isten belép a mi rendezett, nyugodt életünkbe, ez feszültséget generál. Nekünk tudnunk kell, hogyan bánjunk vele, és hogyan a közösség. Ellenkező esetben a prófétai szolgálat egy nyitott ajtó lehet a démoni dolgok számára, hogy belépjen a gyülekezetekbe. Sajnálatosan túl könnyű elutasítani a próféciát és a bajkeverő szerepébe taszítani a prófétát. (Graham Cooke – Fejlődés a prófétai ajándékodban 96.o.).
A prófétát a szolgálata során meggyalázzák, de a történelem felmenti őt. (Leonard Ravenhill – Egy kép a prófétáról).
A látás olyan, mint egy láng (fényesség) a prófétákkal. Fel kell, hogy fedezzük velük kapcsolatban mindenképpen, hogy ezek az emberek a tűz lángjai. Velük kapcsolatban semmi sem lehet közömbös; ők agresszívek és sohasem passzívak. A látás egy nagyon hatékony dolog. Ha te valóban meglátod, amit az Úr, utána nem tudsz félszívű lenni. Nem tudsz passzív lenni, ha látod. Találj egy személyt, akinek látása van és egy pozitív életed lesz. (T. AustinSparks – Prófétai szolgálat).
 
Az Újszövetség pozitív megközelítésben tanít a prófétálásról.
„A Lelket meg ne oltsátok. A prófétálást meg ne vessétek, Mindent megpróbáljatok; ami jó, azt megtartsátok! Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek!”
1 Thess 5:1922
A keresztyéneknek óvatosaknak kell lenni, hogy ne oltsák ki a prófétálás szellemét. Minden prófétai szót körültekintően meg kell vizsgálni. Az Írás világos iránymutatásokat ad a próféciák megvizsgálására. Bármi, ami jó azt tartsuk meg, a többit tegyük félre.
 
Próféták és pásztorok
(ford. megjegyzése. Ezen írás 611 oldalán találunk biblikus leírást a gyülekezet csoportos vezetésése vének – presbiterek – által, ahol kell, hogy a prófétai szolgáló az Ef. 4 szerinti öt másik szolgálattal együtt a vezetés része kell, hogy legyen, és egymást kiegészítik. A prófétai szolgáló egyébként az apostoli szolgálóval együtt a gyülekezet alapját „alapkövét” is képezi. Ami a későbbiekben a prófétának pásztorral való konfrontálódásként kerül leírásra, az a jelenlegi, általánosan elterjedt „egy pásztor vezette” gyülekezetek, nem biblikus gyakorlatából származik. ).
Minden gyülekezetnek szüksége van mind a prófétákra, mind a pásztortanítókra. A két szolgálat egymást kiegészíti, de nem mindig illeszkednek egymáshoz jól. A pásztorok hajlanak rá, hogy meleg szeretettel legyenek az emberek felé. Ez az ereje az ő szolgálatuknak, de ez azt is jelenti, hogy néha nehéznek találhatják azt, hogy a gonosszal konfrontálódjanak. İk szeretik látni az embereket növekedni és látni a gyülekezet egységét, így ők kísértésbe esnek, hogy megalkudjanak a béke és az egység kedvéért.
Egy próféta ki tudja egyensúlyozni ezt a hajlamot. A próféták hajlanak rá, hogy a dolgokat feketefehéren lássák. İk buzognak az igazságért és a szentségért. A fő érdekük, hogy lássák a gyülekezetet Isten igéje szerint működni, de a tisztaságért és az igazságért való buzgóságuk keménnyé és nyerssé teheti őket. A pásztorok ki fogják egyenlíteni szeretettel és kegyelemmel az ő szigorúságukat és buzgóságukat. Miután a pásztorok hajlanak rá, hogy a jelenre koncentráljanak, a próféták látásokat tudnak adni a jövőre vonatkozóan.
A próféta felszántja a kemény talajt és megzavarja a csendet. Néha ez nagyon szükséges. Ősmerek sok pásztort akik, mikor kemény talajjal találkoznak, egyszerűen elhelyezkednek a páholyban, és mindent befedeznek! A prófécia meghatározása szerint támadás, ingerlés és provokálás. A pásztorlás a nyugalom és a rend helyreállítására koncentrál. A próféták kihívásokat intéznek, a pásztorok megnyugtatnak. (Graham Cooke – Fejlődés a prófétai ajándékodban).
Ez a magyarázat, ami miatt a gyülekezetek szűkében vannak a prófétáknak. A mai gyülekezeteket a pásztor kontrollálja, és a próféta őszintesége nem könnyen fér össze azzal. Ha a pásztor bizonytalan és gyenge, megsebesülhet a prófétai szó által. A próféták úgy látszik – csak bajnak vannak és az élet könnyebb nélkülük.
A harmadik igazság az, hogy a pásztori könyörület és a prófétai szándék néha különválik, súrlódást, sőt konfliktust okozva a helyi gyülekezeten belül a pásztor és próféta között. Így egy alázatra való hajlandóság, hogy együtt keressék Istent, hogy az Ő akaratát megtudják a gyülekezet számára, kritikus az egység megtartása szempontjából a helyi gyülekezet vezetőségében. (Dr Bill Hamon – Próféták bukásai és alapelvek 35.o.).
A gyülekezeteknek szükségük van pásztorokra és prófétákra, hogy teljesen kiábrázolják a Krisztust. (ford. megj. Krisztus teljes kiábrázolásához az Ef. 4 szerinti mind az öt szolgálati ajándék szükséges! ez az állítás így egyszerűen nem igaz.) Be kell mutatni Istennek mind a szentségét, mind a szeretetét. Szeretet szentség nélkül megalkuvás. Szentség szeretet nélkül nyersesség. Ha mind a két szolgálat jelen van a gyülekezetben, akkor mind a szentség, mind a szeretet nyilvánvaló lesz. A gyülekezet akkor igazi visszatükröződése lesz az Isteni jellemnek.
Egy próféta látása radikálisan eltér a pásztor látásától. Ő hallja Isten hangját és meglehetősen kíméletlen minden kérdést tekintve, beleértve a pásztort is, ahogyan Isten látja. Az azonban az ő egészsége és Isten adta kötelessége. Ebből adódóan van egy történelmi feszültség a pásztor és a próféta között: egyik a fennálló állapotot védi, aki fenn akarja tartani a közösséget; a másik megkérdőjelez mindent, és az jogosan úgy látszik sokak számára, mint egy fenyegetés, mert széttör dolgokat és „most akar mozdulni” (Wolfgang Simson – Lakóház, ami megváltoztatja a világot 114.o.).
Pásztorok és próféták nagyon eltérő látással rendelkeznek a gyülekezetről.
A próféták rendszerint nagyon lelkesek, felelősséget érezve Isten felé. A pásztorok szintén érzékenyek, de ők nagyon óvatosak, mert az emberek felé hordoznak felelősséget. Egy pásztor valószínűleg mindkettőt érzékeli, de egy tipikus pásztor szolgálót tekintve eltérő módon. (Mike Bickle – Hogyan kapcsolódnak a pásztorok a prófétákhoz).
A pásztorok gyakran érzékelnek olyan dolgokat, amik kívül esnek a Szent Szellem hatókörén. İk szeretnek inkább biztonságban lenni elvágva a dolgokat, egy kicsivel a biztonsági zóna előtt. İk a korlátokat tekintve hajlanak rá, hogy konzervatívok legyenek. A próféták ugyanakkor hajlanak rá, hogy széttörjék a korlátokat. İk csaknem mindig hajlanak rá, hogy egy kicsit tovább menjenek, mint a veszélyzóna, hogy bizonyossá váljon, hogy minden, amit cselekszenek az az Úrtól van. Figyelembe kell vennünk, hogy mind a pásztornak, mind a prófétának ugyanaz a motivációja. İk félik Isten hiányát, de mindegyikük eltérő látásmódból indul ki. (Mike Bickle – Hogyan kapcsolódnak a pásztorok a prófétákhoz).
A kijelentés ajándéka miatt egy próféta hajlik rá, hogy nagyon feketén vagy fehéren lásson dolgokat, holott egy pásztor, kegyelemmel és bölcsességgel gyakran szürke árnyalatúnak fog látni a dolgokat. A próféta sokszor megalkuvónak és embereket megnyerőnek látja a pásztort, míg a pásztor a prófétát bölcstelennek és makacsnak láthatja. Ezek a felfogásbeli különbségek károkat okozhatnak az ő munkakapcsolatukban, ha nem értik meg, hogy az erősségeket Isten azért adta, hogy segítsék egymást hatékonyabbá téve a szolgálatot. Egyébként a próféta mindig meg fogja próbálni a pásztor erősségét, és a pásztor mindig iparkodik kiegyensúlyozni a prófétát, miután nagyon gyakoriak a nézeteltéréseik, jóllehet értékelik egymás erősségeit. (Tom Hamon – A bölcsesség és kijelentés szelleme).
Mind a pásztornak, mind a prófétának meg kell érteni, hogy szükségük van egymásra.
 
Kihívás a pásztorok feléA mai gyülekezetek le vannak uralva a pásztorok által. A prófétai szolgálat akkor tudja csak a gyülekezetet helyreállítani, ha a pásztorok megengedik azt. Hiszem, hogy sok pásztor (néha öntudatlanul) akadályozza a prófétai szolgálat helyreállítását a gyülekezetben. Ez megakadályozza Istent abban, hogy azt tegye, amit tenni akar. Néha a pásztorok ellenségesek vagy bátortalanok a rossz prófétai tapasztalatok miatt, de ezt nem lehet elnézni nekik, mert meglopja az embereit a tekintetben, amire a prófétai szolgálat el tudja vinni a gyülekezetet. Egy világos megállapítást tesz Tom Hamon: egy pásztor, nem próféta!
Sok oka van az érzéketlen viselkedésnek, vagy a pásztor részéről egy kibékíthetetlen ellentétnek a prófétai szolgáló felé. Néhány ok a tudatlansággal van kapcsolatban … vagy azok visszaéléseinek az észlelései, akik szerintük prófétaként vannak elhívva a test számára. Ezzel együtt én nem hiszem, hogy ezek jogos mentegetőzések ma. Az Írásokban sehol sem látjuk, hogy Isten a tisztákat és a jókat megtorlással fenyegetné, mert az rossz kiábrázolása lenne a jó dolgoknak. (Tom Hamon – A bölcsesség és kijelentés szelleme).
Miközben sok próféta megbánt embereket és valóban kontrollál pásztorokat, alkalmatlan pásztorlás esetén sok veszélyt jelent sok keresztyénre. Számos helyzetben, egy egész gyülekezet elbukott, amikor a pásztoruk ’elvesztette a fonalat’. Pásztorok sokkal, nagyobb erővel rendelkeznek az emberek élete fölött, mint a próféták. Egy eltévedt pásztor jóval több veszélyt tud okozni, mint egy túlbuzgó próféta. Ahol a próféták engedetlenné vagy leuralóvá válnak, az ok ott rendszerint alkalmatlan vagy bizonytalan vezetés volt. Az érett pásztoroknak nagyobbrészt nincs okuk, hogy féljenek a prófétáktól. Egy bölcs és Istenfélő pásztor, akit a nyája szeret, sohasem győzhető le vagy tolható félre egy próféta által. Ezen esetek ellenére, a korlát sokkal inkább vonatkozik a prófétákra.
A kérdés, hogy miért fogadunk el minden más ajándékot és elhívást nagy kudarcokkal és gyengeségekkel az emberek között? Míg a próféta szolgálatát, aki kemény igazságot hirdet leértékelik a Szentírásban való minden felmentés ellenére! Nem az üzenet van egyedül elutasítva, hanem a próféta személye is el van utasítva minden tekintetben. Ez a próféta elhívásának a nagy próbája. Nem beszélek azokról az emberekről, akik prófétálnak. Azokról az emberekről beszélek, akik prófétai szolgálatra lettek elhívva, amelyek ritkábbak, mint mi gondolni szeretnénk. Az üzenetek terhe a "vezetőség" és a „barátok" részéről, akkor lehet a legnagyobb, ha nem a próféta nem kapja meg az elfogadást, és nem szabadítják fel a nagy összetörettetésükben. A kegyelemben járás, mint egy keskeny ösvény, csak az alázatosaknak adatott, akik készségesek az összetörettetésre, különös tekintettel a radikálisokra, hűtlenekre és lázadókra. A veszély erre az emberre nézve, hogy olyanná válik az elszigeteltségben, mint Őllés, úgy látva magát, mint aki egyedül képviseli az igazságot. A válasz Jézus Krisztus keresztje, ami nem engedi meg, hogy ’emberek maguk’ vagy ’az ajándékok’ vagy elhívások dicsőséget kapjanak, ami egyedül Istennek adatott. (Kris Couchey – Keserű próféták).
Néhány pásztornak több tisztelettel kellene lennie a valódi okokat illetően, a különbözőségeket összevetve a prófétával. A probléma az, hogy valami más van a szívükben és nem a próféta.
Hasonlóan a pásztorokhoz, sokszor a próféta szolgálata érthetővé teheti számunkra, hogy kényelmetlenül érezzük magunkat, ezért nem adunk neki helyet, hogy működni tudjon. Azonban gyakran pontosan az van, hogy Isten tenni akar valamit, mert megrekedtünk egy keréknyomban, az előre kiszámítható, kényelmes szokásainkban. Vannak idők, amikor Isten félbe akarja szakítani a mi színjátszásunkat, de mi túlzottan védekezők vagyunk az időnket, embereinket, a kényelmi zónánkat illetően, hogy megengedjük Istennek, hogy valóban azt tegye, amit akar. A próféták úgy tűnik rendelkeznek látással, ami összezavarja a mi tervünket... A megsértődés helyett kedves pásztor pajtás értékeljed őt, mert a jó hír az, hogy amikor Isten vezeti a prófétákat, velük együtt egy erőteljes áttörő szellem is jön. (Tom Hamon – A bölcsesség és kijelentés szelleme).
Van beállított próféta abban a mozgalomban (pld. Karizmatikus mozgalom), amiben te éled a hívő életedet? Őgen, a próféták a ’belső szobában’ működnek és a mindennapi élet piacterein, de időnként kellene színteret adni a prófétai szolgálatnak a gyülekezetekben is, hogy segítsenek megalapozni és helyére tenni az Úr parancsolatait.
Hol a prófétai harsona hívása, ami pontosan és élesen hangzik? Ülnek a templomok padjaiban várva, hogy szabadságot kapjanak? A próféták elutasításának megszüntetése és szolgálatra való felszabadításuk egy olyan út, ami helyre fogja állítani őket.
Van prófétikus hang, ami Isteni stratégiát ad a gyülekezetednek? Adnak megerősítéseket és világosságot? Isten kormányzása segíti őket? Ha igen, te segíted őket?
Jobban féltek néhány ’kis piszoktól’, mint a terméketlenségtől? Meg tudod ítélni az egész prófétai mozgalmat, amely bűnbe esett, egykét prófétai hang alapján? A bölcsesség szükséges és fontos, hogy a jellem és az alázatosság ki legyen munkálva az ő életükben. Nem a bimbózó hangokról beszélek, akik nem töltöttek időt kiképzéssel és felkészítéssel a pusztában, hanem inkább az érett kipróbált ’edényekről’.
A vezetés nehéz köpenye (felelőssége) rajtad, mint apostoli vezetőségen nyugszik, hogy gyakorlattá váljon felfedezni és beállítani kiérlelt, érett prófétai hangokat közöttetek, miközben megengeded a fiatal sasfiókáknak, hogy felnövekedjenek a az érett próféták szárnyai alatt. Isten akarja a prófétákat…
Elérkezünk egy olyan időszakhoz, amikor eljön a szabadság néhány ’elrejtett József’ számára. Az apostolok és próféták félre fogják tenni az öreg, rongyos ruhájukat és a kínok tüzében kimunkálódva – a kormányzás új, díszes köntösébe öltöznek. İk az alázatosságot és a közvetlenséget öltözik magukra. Kész vagy erre?
Amikor az apostoli „ajtónállók” összeölelkeznek, és szívélyesen fogadják a prófétákat, az fogja arra a helyre állítani őket, ahol szét tudják tárni a köpenyüket és felszabadítani az ő kenetüket. (Jill Austin http://www.jillaustin.org).
Támogatom bármelyik pásztort, aki igyekszik megvédeni a nyájat az ilyen emberektől. Végtére is ez a pásztor munkája. (Viszont, ha ők mindnyájan azt teszik, hogy megvédik saját rejtett dolgaikat és elhallgattatják a prófétai szót, akkor bizonyosan ítélet fogja követni a prófétai szót, ez teljesen biztos). Próféták, engedjétek, hogy Isten igazoljon benneteket. Ne próbáljátok meg magatokat tisztázni. (Andrew Strom).
A pásztorok gyakran gondban vannak attól a veszélytől, amit a próféták tenni tudnak. Nekik inkább kellene törődni a próféták hiányának hatásával a gyülekezetükben. A pásztoroknak kulcsszerepük van a prófétai szolgálat bátorításában és fejlesztésében.
A dolog nem kerülhető el. Ha ők teljesen Istennek akarnak szolgálni, akkor a pásztoroknak lesz dolguk a prófétával (és annak problémáival). A gyülekezet sohasem fogja elérni a teljes lehetőségei határát a prófétai szolgálat nélkül, de a prófétai szolgálat csak Isten teljességében akkor fog helyreállni, ha egy radikális elkötelezés van a pásztorok részéről, hogy megtegyék azt; akkor megtörténik.
Éppen úgy, ahogy a prófétáknak el kell határozniuk magukat a fejlődésre, hogy bölcsen, helyesen szolgáljanak az ő kijelentéseikkel, a pásztoroknak pedig meg kell erőltetni magukat, hogy higgyenek a természetfelettivel való szolgálatnak és a kijelentéseknek, és ne csak a bölcsesség és tanácsadás területén kifejlődött tapasztalatukban bízzanak…. A gyülekezetek képesek a túlélésre a prófétai szolgálat nélkül is, de nem tudnak olyan egészségesek lenni, mint azzal együtt lehetnének. (Tom Hamon – Bölcsesség és kijelentés szelleme).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések