A PRÓFÉTA SZOLGÁLATA 3
A próféta jelleme
Egy próféta Isten szószólója a
földön. Isten szavát lehetetlen a nélkül szólni, hogy néhány Isteni jellem meg
ne nyilvánulna. Az Isteni jellem lényeges. Isten nagyobb mértékben érdekelt a
hírvivő személyét, mint az üzenetet érintően. Láthatod, hogy a szolgáló
fontosabb, mint a szolgálat! Ha a hírnökkel baj van, akkor hibás lesz az üzenet
is. Ha a szolgáló hamis, hamis lesz az üzenet is. És látod, hogy a munka Úrra a
fontosabb, mint az Úr munkája? Gondolkozz el ezen! (Chip Brogden – Levél egy
problémás prófétához). Isten inkább abban érdekelt, hogy megtestesítsük az
üzenetet, mint hogy mi megőrizzük a hírnevünket. (Mike Bickle – Növekedés a
prófétálásban 88.o.). Végső soron nincs ember, aki nagy látást hordoz, és egy
gyenge minőségű életvitelt visz. (TC Gordon).
Néhány kulcsfontosságú jó
tulajdonság, amiknek meg kell lenni egy a prófétában, azok a következők:
A Szellem ereje
A prófétáknak telve kell lenni a
Szent Szellem erejével. Szent Szellem ereje nélkül egy próféta nem tud működni
és csak egy csacsogó hang lesz. A Szentírásból világos, hogy a prófétáknak
Isten szellemében kell járniuk.
„…bizonyságot teszel ellenük
szellemeddel, a prófétáid által”… (Neh 9:30).
„Bárcsak az Úr minden népe
próféta volna, és az Úr adná az Ő szellemét beléjük..”
(4 Móz 11:29).
„Kitöltök az én Szellememből
minden emberre és prófétálni fognak a te fiaid és lányaid.” (Csel 2:17).
„És Zakariás, az ő atyja
beteljesedék Szent Szellemmel, és prófétál..” (Luk 1:67).
A keresztyén próféta, mint minden
keresztyén, nem rendelkezik saját erővel. Mindaz, amit neki el kell végezni, a
Szent Szellem ereje által kell elvégeznie. Ha túllép azon, elfelejtkezik erről,
hibázni fog. Az Ószövetségi próféták fegyelmezett, bölcs és szellemi látással
rendelkező emberek voltak, nem vad rajongók. (John and Paula Sanford – Őllés
feladata).
A mai próféták az Úr Jézus
Krisztus az Ő Szent Szelleme által lesznek felkészítve. A felkészítésük sokkal
inkább az életben történik, mint az osztályteremben. Következésképpen, amikor
mi prófétaiskoláról beszélünk, mi csak olyanfajta felkészítő csoportra
gondolunk, ami felkészítheti a gyülekezetet, mint egy egészet, hogy megértse és
táplálja a közöttük lévő bimbózó prófétákat. A Szent Szellem egy mestertanár,
aki felemeli az Ő prófétáit. (John and Paula Sanford – Őllés feladata 60.o.).
A próféta kell, hogy mindenkor
óvatos legyen a Szent Szellemben való járásban. Kell, hogy folyamatosan
imádkozzon. Ez gyakran csendes imát jelent nyelveken. (John and Paula Sanford –
Őllés feladata 94.o.). Ézsaiás úgy utalt a prófétákra, mint Őzrael szemeire.
(Ézs. 29:10). A Szent Szellem által a próféta meg tud „látni” dolgokat, amiket
általában mások nem látnak. (Jack Deere – Meglepőde Isten hangjától).
Teljes engedelmesség
Egy prófétának mindig teljes
engedelmességgel kell lenni Isten felé. A prófétai szolgálat megkövetel egy
magas elvárást a szentséget tekintve más szolgálatokhoz viszonyítva. 1 Kir. 13
beszél a fiatal prófétáról, aki jól indult, de katasztrofálisan végezte, mert
megbukott az Isten szavának való engedelmességben. Minden prófétának gyakran el
kell olvasnia ezt az igeszakaszt. „Hanem visszatértél, és kenyeret ettél és
vizet ittál azon a helyen, amely felől azt mondotta vala néked: Ne egyél [ott]
kenyeret, vizet se igyál: Nem temettetik a te tested a te atyáid sírjába. És
miután evett kenyeret és ivott, megnyergelék a szamarat a prófétának, akit
visszahozott vala. És mikor elment, egy oroszlán találá őt az úton, amely
megölé őt; és az ő teste az úton fekszik vala, és mind a szamár, mind az
oroszlán a holttest mellett állanak vala. És ímé az arra menő emberek láták az
úton heverő testet, és az oroszlánt a holttest mellett állani; és elmenvén,
elbeszélék a városban, amelyben a vén próféta lakott. 1 Kir. 13:2225. Bálám nem
gyakorolta, amit hirdetett, de engedelmes volt Isten felé. De mondhatok én most
bármit? Nekem csak azt kell mondani, amit az Úr a számba adott. (4 Móz. 22:38).
Elizeus az ő farmer életének feladása
által vált prófétává és azután együtt járt Őlléssel. Megtanulta az
engedelmességet. „És elmenvén ő tőle, vőn azután egy pár ökröt, és levágá azt,
és az ekéhez való szerszámokból [tüzet rakván], megfőzé azok húsát, és a népnek
adá, és evének; és felkelvén, elméne Őllés után, és szolgála néki. 1 Kir 19:21.
Jézusnak egy radikális üldözésben
volt része, hogy el tudja venni az Úr tiszta üzenetét. Az érett próféták
szerelmesek Jézusba és engedelmesek Neki, és így készségesek meglátni hogyan
tér vissza az üzenetet az Ő kezébe, annak megkapása után (az Őge nem tér vissza
üresen). Nem fognak azzal foglalkozni, hogy figyelembe veszike azt vagy
egyszerűen csak kiöntötték azt azon az alapon (felhasználás nélkül), mint egy
áldozatot az Úrnak. Az üzenetek kapása és átadása egy engedelmes szívből több
életet és áldást ad, mint azok, akik öntelten beszélnek. (Steve Shultz The
Elijah List).
Ne ess kétségbe a szemmel is
látható alkalmatlanság miatt. Senki sem fog bezárni téged, mert Isten üzenetét
rosszul hangsúlyoztad. Mindezek ellenére, az Úr szava kell, hogy jöjjön hozzád;
nem a te kedvedért egyedül, hanem azok számára, akikhez el vagy küldve. Egy
dolog, amit Isten igényel tőled a teljes szentség az ő akaratához és
szolgálatkészség, hogy mindenhová elmenj, ahová Ő el akar küldeni téged.(F.B
Meyer – Jeremiás 12.o.).
Egy halott ember veszélyes. İt
nem lehet megijeszteni, megfélemlíteni. (Filipp. 1:20) (Arthur Blessit).
Nem a ruhájuk, a szokásaik vagy
életvitelük volt az, ami azonosította őket, mint prófétákat, hanem az ő
állhatatos szolgálatuk a jellem szentségével támogatva. (Őverna Tompkins –
Előrehaladás a prófétálásban 15.o.).
Istennel békében lenni
A prófétai embernek békében kell
lenni Istennel. Nekik mindig meg kell beszélni az ő kapcsolatukat Istennel és
nem egy szituációra reagálni. Előfordul, hogy a próféta rossz dolgot követ el.
A megoldás az, hogy meg kell bánni és visszatérni az Úrhoz. Egy próféta nagyon
szoros kapcsolatban kell, hogy legyen az Úrral. Isten védelmet ígért
Jeremiásnak, amíg bűnbánó magatartást tanúsított.
"Azért ezt mondja az Úr: Ha
megtérsz, én is visszatérítelek téged, előttem állasz; és ha elválasztod a jót
a hitványtól, olyanná leszel, mint az én szájam. İk térjenek meg te hozzád, de
te ne térj ő hozzájok! És e nép ellen erős ércbástyává teszlek téged, és
viaskodnak ellened, de nem győzhetnek meg téged, mert én veled vagyok, hogy
megvédjelek és megszabadítsalak téged, azt mondja az Úr! Jer 15:1920.
Ha nem Isten békéjében és
nyugalmában mozgunk, találkozni fogunk a szituációra adott saját válaszunkkal.
A reagálás a nyugalom helyett egy átok a próféta számára. (Graham Cooke –
Fejlődés a prófétai ajándékodban 80.o.). Jeremiás minden szenvedése ellenére
mindig kész volt a szemeit felemelni és előre tekinteni: néha panaszkodva,
gyakran kétségbeesve, de mindig kész elismerni, hogy a segítség egyedül
Istentől jön (Milton Smith).
Az ő élete szüntelen sajnálkozás
volt, ez az elszigeteltség és félreértettség volt az, ami a prófétát az
emberektől mindig Isten felé fordította. Leleplezve az ő bajait, utalva az ő
összekuszálódott tanácstalanságára, buzgó szemrehányásokkal kísérletezett vagy
ujjongó magabiztossággal. Más emberekkel ellentétben belekényszerül egy
bensőséges közösségbe Istennel mindaddig, amíg szükséges az ő Istennel való
kapcsolata számára. Így eljut oda, hogy megértse az Istennel való kapcsolatot,
mint egy személyes kapcsolatot ő és Isten között (Peake Jeremiás).
A prófétai szolgálat egy mély
közösséget igényel Istennel. (Őan Breward).
A nyugati gyülekezetek az
ilyenfajta megelégedettségnek a teljes hiányával vannak. A jelenlegi kultúránk
és a társadalmunk egy országot állandó elégedetlenségre bátorít. Ez hajtja a
lakosságot, hogy törtessen és érjen el mindig többet és többet. Képzettek
vagyunk az elégedetlenségben. Állandóan rohanunk, a család, hirdetések, média
és más utak, amelyek azt mondják, hogy mi hiányban szenvedünk, hogy elérjük
ennek a világnak a teljességét. Ha átengeded magad ennek, ez a nyomás nagy
ambíciókat és önző, versenyzésre késztető célokat hoz elő. (John Bevere – Ezt
mondta az Úr 71.o.).
Hosszútűrés
A várakozás egy fontos szempont a
prófétai szolgálatban. Sok idő telik el Istenre való várakozással. Sőt még több
idő fog eltelni, hogy az Ő szava beteljesedjen. Azok, akik nagyon
türelmetlenek, nagyon frusztrálttá válnak, ezért lényeges a türelem. Az egy
Isten felé és az Ő akarata felé való elkötelezettségből táplálkozik. Világosan
beszél róla, hogy egy kijelentés megkapása és átadása és a beteljesülés között
sok idő telhet el. „És monda: Menj el Dániel, mert be vannak zárva és
pecsételve e beszédek a vég idejéig.” Dán 12:9.
Minden látás és annak
beteljesedése között egy küzdelmes út van. Ezért ha úgy látszik is, hogy az
egész pokol elszabadult és semmi sem megy jól, örülj és dicsérd Istent a
szenvedéseid közben. A megpróbáltatás minden másnál jobban megerősíti a te
látásodat. Isten összetört téged azért, hogy a látás beteljesedjen (John
Sanford). A probléma egy része a prófétákhoz kapcsolható, mert ők gyakran olyan
dolgokat látnak, amit mások nem. És ők rendszerint olyan dolgokat látnak sokkal
korábban, mint mielőtt azok megtörténnek. Ez egy kényelmetlen helyzetet
eredményezhet. (Tom Hamon – A bölcsesség és kijelentés szelleme).
Amikor Isten nekünk egy
különleges látást ad, legkeményebb dolog, hogy dolgozzunk és várjunk. A hitbeli
látás legkeményebb próbája a várakozás. Egy biztos jele a keresztyén látásnak
az Isteni türelmetlenség, és a szent nyugtalanság. A hitbeli látás több mint
valaminek az igazolása. Őgazolni kell mindazt, amit lát, és aligha tud várni
arra.
A hitbeli látás összetöri a
valóság ellentmondásának súlyát. Az áttörés gyakran éppen az összetörés előtt
történik meg, amikor a nyomás a legintenzívebb, és úgy látszik, hogy a hit
meginog a próbatétel alatt. Ez a próbatétel az, ami kétségbeesést okoz. A
valósággal szembeni ellentmondás óriási súlya összetöri a hitet. Ez nem könnyű.
Az egy dolog, hogy légy feltüzesedve egy látás miatt és szállj ki a
karosszékből. Az egy másik dolog, hogy légy tüzes egy látás által és menj
keresztül tűzön és vízen. (Os Guiness).
Az Istentől való elhívás
időzítése előtti szolgálatba állás látszik, hogy egy küzdelem mindazoknak, kik
szolgálatra vannak elhívva. A bölcsesség megóv az összetöretéstől és segíti az
Úrtól való felkészítési folyamatot, hogy meg tudjuk futni pályánkat. Nem bölcs
dolog az Ő szolgálatra való felkészítése és próbái ellen harcolni. (John Bevere
Ezt mondta az Úr 123.o.).
Jeremiás úgy tűnik fel, mint egy
pesszimista. Volt idő, amikor nagyon mély depresszióban volt, és amikor úgy
látszott, hogy hiába dolgozott és az ő ereje a nullára apadt; ilyenkor mindig
elhatározta, hogy nem beszél többet az Úr nevében. De Jeremiás félreértette
Isten akaratát; ami nem az volt, hogy Isten kiszolgáltatta őt egy szenvedésnek,
hanem az, hogy megtartsa őt az ő szenvedései közepette. (Jer 1:19) (Milton
Smith).
Tisztesség és becsületesség
Az első dolog, amihez hűnek kell
lenni egy prófétának az az igazság. Ha ő rendelkezik valamilyenfajta
hitelességgel, igazsággal és tisztességgel annak át kell járnia az ő egész
életét.
Illés határozott és
megalkuvásmentes volt, amikor az igazság dolgáról volt szó. Sohasem lesz
dicsőség a gyülekezetben, amíg ez a szellem helyre nem áll. Ez ellentétben van
a kor szellemével: kompromisszum (megalkuvás). Isten határozott és féltékeny az
igazság tekintetében, Ő gyűlöli a bűnt, igazságtalanságot és a kompromisszumot.
(Art Katz – A próféta szíve).
Ha prófétálsz, akkor szükséges,
hogy száműzzél az életedből minden hazugságot – minden füllentést, minden
becsapásra vagy félrevezetésre való törekvést, minden féligazságot bármit –
mind el kell, hogy távozzanak. Mert ha te nem szabadulsz meg azoktól, ugyanaz a
szellem veszi birtokba a te nyelvedet, mint amikor te hazudsz, és meg fogja
próbálni befolyás alatt tartani a nyelvedet, amikor prófétálsz. Ha az Úr szavát
szóljuk a próféciában nem szabad megengednünk a teremben kevesebbet, mint
csakis az igazságot, minden körülmények között. Ha mi az Úr érdekében fogjuk
használni a szemünket, nekünk csak az Ő dolgaira kell használni, ha azt várjuk,
hogy "teljes világosság legyen"…Jób szövetséget kötött az ő szemével,
hogy nem néz olyanra, ami az ő elbukását okozhatja. Ha prófétikus látásokra vágyunk
jól tesszük, ha ugyanilyen szövetséget kötünk, hogy a mi szemünk az Úré és mi
nem fogjuk azt rossz dologra használni. A testi vágy a prófétai látás
elsődleges rombolójának egyike. A testi vágy alapvetően egoista, pontosan
ellentéte Isten természetének és pontosan ellentéte a valódi prófétai szolgálat
természetének. (Rick Joyner – Az őrálló szolgálata).
A végidők prófétáinak tudomásul
kell venni, hogy Isten szava tökéletesen igaz és nem lehet tönkretenni, a
gyötrelem hamujából származó tanítások a menny és a föld Ura dicsőségnek egy új
korszakát fogják előhozni. (John and Paula Sanford – Őllés feladata 2,3,4).
Légy megvesztegethetetlen. Tanuld
meg alkalmazni Isten szavát saját magadra egy meghatározott helyzetben, amiben
találod magad.
Alázatosság
A büszkeség megöli a prófétákat.
A hiúság a legnagyobb fenyegetés a próféta szolgálatában. Isten az
alázatosságnak egy mély munkáját akarja elvégezni mindenkinek az életében,
beszélni akar veled. Az alázatosság lényeges. Pál emlékeztette a gyülekezetet
Korinthusban, hogy még a legérettebb próféta is csak rész szerint rendelkezik
az ismerettel.
"A szeretet soha el nem
fogy: de legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek; vagy akár nyelvek,
megszűnnek; vagy akár ismeret, eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az
ismeret, rész szerint a prófétálás: De mikor eljő a teljesség, a rész szerint
való eltöröltetik.” 1 Kor 13:810.
A próféták a Bibliában nem
ismerik az önteltséget, a büszkeséget és a keserűséget. A biblikus próféták
szerették az embereket és elvárták tőlük, hogy saját maguk legyenek; ők kemény
szavakat mondtak, de megtört szívvel. Az ő reagálásuk a hitehagyásra nem a
felháborodás, hanem a szomorúság volt. Tudták, hogy ők bűnösök voltak; csak
bűnös emberből lesz jó próféta (Jim Wallis – Megtérére hívás 147.o.). Senki sem
fog diplomát kapni az Úr iskolájának hallgatójaként az ő sértetlen
büszkeségével. Valójában soha senki nem válhat hozzáértővé a hallgatás által.
Egyszerűen vannak, akik tudják, hogy Isten tud beszélni hozzájuk, és akik azt
képviselik, hogy az Ő kegyelme folyamatosan felülbírálja az ő makacs szívüket
és elméjüket. Nekünk kérdező kisgyermeknek kell maradnunk az abszolút nulláról
indulva, hogy meghalljuk Istent újból, minden nap. (John and Paula Sanford –
Őllés feladata).
Amikor a megalázás teljes, akkor
készek vagyunk arra, hogy képesítést (diplomát) kapjunk a prófétálásra. (John
and Paula Sanford Őllés feladata 62.o.).
Az információ nem ismeret. Az
ismeret az éhségen, alázatosságon és a használaton keresztül jön. Isten
tartogat ismereteket azok számára, akik szeretik őt. Az engedelmességnek ez a
típusa megmutatja a valódi alázatosságot. Az alázatosság nem elnyomó vagy
korlátozó, hanem egy megegyezés az igazsággal. Alázatossá tudunk válni, ha le
tudjuk tenni programjainkat, vágyainkat, akaratunkat és ugyanakkor lázban
égünk, hogy Istennek engedelmeskedjünk. (John Bevere – Ezt mondja az Úr
164.o.).
A legszentebb emberek tele vannak
szent félelemmel, szent bűnbánattal, szent alázatossággal és szent szeretettel.
Ez azért van így, mert szellemileg leginkább igaz az ember gondolkozására, hogy
még finomabbá válik az ember hajlama a bűnre és a bűn teljességre jutására.
(Alexander Whyte).
Szerencsére, a hitelesség egy
mértéke, amit nem lehet színlelni vagy utánozni, nevezetesen, az igazi
szelídség. A szelídség nem olyasmi, amit valaki megtanul az iskolában, hanem
olyan valami, amit férfiak és asszonyok Isten keze alatt érhetnek el, a Vele
való egységben, aki a szelídség. Más szavakkal az, csak embereknek az Istennel
való közelségéből származhat, aki Maga is szelíd és szeretetteljes szívű; nincs
más út annak megszerzésére. (Art Katz – Szelídség).
Még egy csapda, amit én
általánosságban látok, ami miatt a prófétikus emberek elesnek, az pedig az a
vágy, hogy legyenek bámulatot keltőek a szolgálatban, hogy "a nemzet
prófétája" legyenek. Ez pontosan ellentétes a prófétálás igazi
szellemével. Egy angyal azt mondta Jánosnak "a Jézusról való
bizonyságtétel a prófétaság szelleme” (Jel 19:10). A prófécia mindenkinek
Jézusról igyekszik bizonyságot tenni és nem a prófétai szolgálóról. (Jack Deere
– Meglepődve Isten hangjától).
Évek alatt megfigyeltem, hogy
azok közül némelyek, akik a legnagyobb előmenetelt tették a prófétai
szolgálatban és ajándékok terén, ők követték el a legkínosabb hibákat. Az ő
előmenetelük rendszerint egy nagy hiba után válik igazivá. A közös bennük az
volt, hogy ők nem tűrték meg, hogy a hibázásuk megállítsa őket. A hibát
elismerve, magukat megalázva, folytatták szolgálatukat, egy cseppet sem bízva
magukban, hanem alapvetően bízva még inkább az Úrban. (Rick Joyner – A prófétai
szolgálat).
Közülünk néhányan elismerik annak
igazságát, amit a módot és stílust illetően mások félreértettek velünk
kapcsolatban. Ez azt mondja nekünk, hogy sikeresek vagyunk. Ez megmagyarázza a
mások általi elutasítás sok éves fájdalmát és az erőlködését. (Elijah List –
Meghalni a dicsőség számára (12/2/01)).
A mi vállunknak alkalmassá kell
válni arra, hogy hordozza Krisztus terhét. Egy valódi vágy lesz bennünk Isten
felé, hogy találjunk magunknak egy nyugodt rejtekhelyet, elvégezzen egy munkát
rajtunk keresztül, és azután ismét elrejtőzzünk. Hogyan tudunk viszonyulni
Istenhez kihasználva egy lehetőséget, hogy ki tud minket hozni a sötétség és
elfelejtettség homályából, mint olyan munkás, amit Józseffel a börtönben tett?
Huh! (Elijah List Meghalni a dicsőség számára (12/2/01)).
Semmi sem tudja gyorsabban
lerombolni a prófétai vagy bármi más szolgálatot, mint az önmegvalósítás, saját
magunk előléptetése vagy az önvédelem. Ez az, ami miatt az elutasítás
kezelésének megtanulása kötelező, ha egy valódi szolgálatban járunk. Az
elutasítás egy lehetőség arra, hogy növekedjünk a kegyelemben, és még inkább
meghaljunk az ambíciónknak, a büszkeségnek és más motivációknak, amik olyan
gyorsan kiszínezik a mi kijelentésünket. (Rick Joyner A prófétai szolgálat).
Az alázatosság az egyetlen út
ahhoz, hogy tegyünk valamit. Azt fogjátok mondani, "Én megaláztam
magamat!" – és bárki számára a prófétai szolgálat mélységét tekintve, ez
igaz! De az még nem a vége az alázatosságnak, hogy Isten beszél hozzád arról –
Ő le fogja csupaszítani minden területét a mi büszkeségünknek mielőtt Ő
befejezte úgy, hogy az Ő dicsősége látható lesz. Ne légy függő az
"igazság"al kapcsolatban – ha mi cselekszünk, Isten meg fog áldani
minket egy további utazással a Hórebhegy körül. Az egy forró, rendkívül
kellemetlen és nagyon száraz sivatag. Akárki, amikor Őllés erejével jön, meg
kell fosztania magát attól, hogy nagynak lássa magát. (John and Paula Sanford –
Őllés feladata).
Ne reklámozd magad; a
"te" kijelentésed, vagy a "te" szolgálatod. Ha Isten ad
neked valamit, hogy mondjál, engedd meg neki, hogy Ő gondoskodjon annak
reklámozásáról. (Chip Brogden – Levél egy bizonytalankodó prófétához).
Könyörületesség (szánalom)
Az Ószövetségi próféták gyakran
nyers, megalkuvást nem tűrő embereknek vannak lefestve. Ez nem igaz: ők
megalkuvást nem tűrő emberek voltak, de sohasem voltak nyersek. İk több könnyet
ontottak, mint a papok és királyok, mert az ő szolgáló szívüket a szánalom
jellemezte. Isten a szeretet, így az Ő igazságát mindig szeretetben kell
elmondani. A próféták legkeményebb üzeneteinek elmondásakor még inkább fontos a
szánalommal való beszéd. Jeremiás egy együtt érző próféta volt, aki gyakran
sírt a beszéd fölött, amit Isten adott neki, hogy szóljon.
„Az én népem leányának romlása
miatt megromlottam, szomorkodom, iszonyat fogott el engem! Nincsené balzsamolaj
Gileádban? Nincsené ott orvos? Miért nem gyógyíttatott meg az én népem leánya?
Bárcsak a fejem vízzé változnék, a szemem pedig könyhullatásnak kútfejévé, hogy
éjjelnappal sirathatnám az én népem leányának megöltjeit! Jer 8:219:1.
Jeremiás már ifjú korában próféta
volt és 4050 éven át még folytatta. Ő egy intő (dorgáló) próféta volt, elküldve
Isten nevében, hogy figyelmeztesse népét a bűneire és Isten ítéletére, ami
rájuk jön. Az ő beszédstílusa egyszerűbb, nyersebb és kevésbé udvarias, mint
Ézsaiásé. A korrektség a legjobb a bűnösökkel kapcsolatban, hogy megtérésre
vigyük őket. Ő egy síró próféta volt. Ő mindig szomorú szemlélője volt népe
bűnének és a lesújtó ítéletnek, ami rájuk jön. Ő egy szenvedő próféta volt. İt
a saját népe üldözte. A zsidóknak a káldeusok (Babilon) által történő
elpusztítása előtt élt és hirdette az Őgét, amikor a helyzet teljesen hasonló
volt, mint mielőtt a rómaiak lerombolták őket, amikor megölték az Úr Jézust, és
szembeszálltak mindenkivel, mert a harag úrrá lett rajtuk. (Matthew Henry).
Jeremiás egy „síró prófétaként”
volt híres. De miért volt ő „síró próféta"? Mert az ő népe szívéhez szóló
próféta volt. Mert ő azonosult az ő népével és látta annak szörnyű bűneit és
Isten félelmetes ítéletét. Szerette az ő népét. Így ő könnyezett, mert látta,
hogy mi fog történni velük, ha meg nem térnek. A síró Jeremiás nem a saját
szenvedései miatt sírt. Amikor börtönben volt nem látjuk azt, hogy sírt volna a
saját állapota miatt. Amikor megverték és bedobták a víztározóba, nem látjuk
sírni a saját problémája miatt. (Dr Bill Hamon – Próféták bukása és alapelvek
70.o.)
Mély szánalom működik valóban a
próféták szolgálatán keresztül, ami felfedi Isten megértését, mint kegyelemmel
teljest, együtt érzőt és túláradót a jóság szeretetétől. (Clifford Hill).
Az Isten szívéből való sírás egy
emberből, könnytől maszatos arccal, és torkából zokogással jön elő. Ő megérezte
azt, amit néhányan szintén megéreztek, Isten szívének összetörtségét Őzraelért,
Isten szeretett népéért. Az azonban a szenvedés mély vizei voltak, amit ő
megértett és méltányolt egy kevés, Isten sebzett szeretetéből. (Milton
SmithHóseás).
William Penn mondta: Senki sem
érti meg a szívet, de ami a szívből jön, az behatol a lelkiismeretbe. Ami
elméből jön, az az emberek elméjét éri el. Ami a szívből jön, az eléri az
emberek szívét. (P Morrow Hóseás).
A próféták mennyei mandátummal
azért vannak elküldve, hogy megvédjék a népet. A próféta azért van elküldve,
hogy kiigazítsa az embereket. A helyesen végzett prófétai szolgálat sérti
azokat, akik erősek, és akik nyugalomban élnek, mert a gyengéket védi és
szolgálja. Egy próféta, egy valódi próféta felnövekszik és feláll a küzdő
emberek arénájában, hogy nyugtalanságot okozzon. Ha egy ember még inkább, ha
egy próféta a szegény és szükségben lévő emberek fájdalmára nem visel gondot,
azon mesterkedik és arra készül, hogy a legnagyobb fájdalmat okozza az Atyai
szív számára, amit el kell elviselnie. (Lars Widerburg – Próféták teher
nélkül).
A próféta az elhívása természetét
tekintve egy tragikus figura. Egy szenvedélyes hűséggel rendelkezik Isten felé,
és egy megtört szíve van az elveszett nemzet felé. (Leonard Ravenhill – Sírni a
tornác és az oltár között).
Jeremiás prófétált és prófétált
negyven éven át egy nép számára, akik nem hallgatták meg. Kínok között élt,
mert szeretete Isten népét – nem egy harag vagy gyűlölet szülte, keserűségnek a
szenvedése volt, ami arra az emberre jön, aki szereti Isten népét és látja az ő
makacsságukat, saját útjukat járva. (Bruce Yocum – Isten ítélete ma).
Kitartás és elkötelezettség
Minden próféta ellenállással fog
találkozni. Jeremiás egy olyan próféta mintája, akivel kegyetlenül bántak.
"De meghallá Safátiás Mattánnak
fia, és Gedáliás Passúrnak fia, és Jukál a Selémiás fia, és Passúr a Melékiás
fia a szókat, amelyeket szólott vala Jeremiás az egész népnek, mondván: Ezt
mondja az Úr: Aki megmarad e városban, meghal fegyver miatt, éhség miatt és
döghalál miatt, aki pedig kimegy a Káldeusokhoz, él, és az ő élete nyereség
lesz néki és él. Ezt mondja az Úr: Bizonnyal a babiloni király seregének kezébe
adatik e város, és beveszi azt. És mondának a fejedelmek a királynak: Kérünk,
ölettesd meg ezt az embert, mert megerőtleníti a vitézek kezeit, akik
megmaradtak a városban, és az egész nép kezeit, hogy efféle szókat szól nékik,
mert ez az ember nem a nép megmaradására igyekszik, hanem veszedelmére. És
monda Sedékiás király: Ám a ti kezetekben van, mert a király semmit sem tehet
ellenetekre. Azért elvivék Jeremiást, hogy bevessék Melkiásnak, a Hammélek
fiának vermébe, amely a tömlöc pitvarában vala; és lebocsáták Jeremiást
köteleken; a veremben pedig nem víz vala, hanem sár, és beesék Jeremiás a
sárba. Jer 38:16.
Néha a legerősebb ellenállás azok
az emberek részéről jön, akik jól ismerik a prófétát. Jeremiást a saját
családja nem bátorította, hanem figyelmeztette.
"Hogyha gyalogokkal futsz,
és elfárasztanak téged: mimódon versenyezhetnél a lovakkal? És [ha csak]
békességes földön vagy bátorságban: ugyan mit cselekednél a Jordán hullámai
között? Bizony még a te atyádfiai és a te atyádnak háznépe is: ők is hűtlenül
bántak veled; ők is tele torokkal kiabáltak utánad! Ne higyj nékik, még ha
szépen beszélgetnek is veled! Jer 12:5,6. Jézus saját maga tett róla
bizonyságot, hogy a prófétának nincs tisztessége a saját hazájában. (János
4:44).
A prófétáknak az ellenállásra
kitartással és Isten akaratának való teljes elkötelezettséggel kell válaszolni.
Régen egy prófétának a szolgálata felé – egy teljes elkötelezettségben kellett
lenni. Nem tértek el se jobbra, se balra. Az Istenhez való hűséget semmi sem
törhette meg, semmilyen körülmények között.
Minden próféta találkozik
ellenállással, de az igazi próféta jeleinek egyike az a kitartás volt, amivel ő
szembeszállt az ellenállással és az a kitartás, amivel ő folyamatosan
kihirdette az üzenetét. Minden próféta teljes elkötelezettség maximumát mutatta
be annak a szolgálatnak, amire Isten őt elhívta. Nem volt meghátrálás vagy
elgyengülés. Régen a próféta, amikor elkezdte a nyilvános szolgálatát ő
felismerhető volt, mint Isten embere. Hűsége Isten felé minden körülmények
között következetes volt. Minden prófétát egy belső kényszer vezetett,
akármilyen feladatot teljesítsen, tekintet nélkül annak veszélyességére vagy a
személyes szenvedésre, amivel járhatott. Jeremiás valószínűleg a legjobb
példája a prófétának, akit nem lehetett elhallgattatni vagy elérni nála, hogy
módosítsa az üzenetét fenyegetés, rossz bánásmód, fizikai erőszak és
életveszélyes fenyegetés ellenére sem. (Clifford Hill – Prófécia, múlt és jelen
50.o.).
Próféták gyakran a feladatra koncentrálnak,
attól a kényszertől szenvedve, hogy teljesítsék elhívásukat, mindegy mi fog
történni velük. Jeremiás megértette, hogy nem engedheti meg, hogy bármi
leállítsa őt elhívása teljesítésében.
„Rávettél Uram engem és
rávétettem, megragadtál engem és legyőztél! Nevetségessé lettem minden időre,
mindenki csúfol engemet; Mert ahányszor csak szólok, kiáltozom; így kiáltok:
erőszak és romlás! Mert az Úr szava mindenkori gyalázatomra és csúfságomra lett
nékem. Azért azt mondom: Nem emlékezem róla, sem az ő nevében többé nem szólok;
de mintha égő tűz volna szívemben, az én csontjaimba rekesztetve, és erőlködöm,
hogy elviseljem azt, de nem tehetem. Mert hallom sokak rágalmazását, a
mindenfelől való fenyegetést: Jelentsétek fel és ezt mi is feljelentjük: mindazok
is, akik barátaim, az én tántorodásomra figyelmeznek, mondván: Talán megbotlik
és megfoghatjuk őt, és bosszút állhatunk rajta;." Jer 20:710.
Isten azt mondta Ezékielnek, hogy
szükséges, hogy kitartson az ellenállással szemben.
„És monda nékem: Embernek fia!
állj lábaidra, és szólok veled. És lélek jöve én belém, amint szóla, és állata
engem lábaimra, és hallám azt, aki szól vala nékem. És mondá nékem: Embernek
fia! küldelek én téged Izráel fiaihoz, a pártos nemzetségekhez, akik pártot
ütöttek ellenem; ők és atyáik vétkeztek ellenem mind e mai napig. A kemény
orcájú fiakhoz és makacs szívűekhez küldelek téged, és ezt mondjad nékik: Így
szól az Úr Isten! İk pedig vagy hallják, vagy nem hallják, mivelhogy pártos
ház, hadd tudják meg, hogy próféta volt köztük. Te pedig, embernek fia, ne félj
tőlök, és az ő beszédöktől se félj; ha bogácsok és tövisek vannak is veled, és
ha skorpiókkal lakol is együtt; beszédöktől ne félj, orcájoktól ne rettegj,
mert ők pártos ház. És szóljad az én beszédimet nékik, vagy hallják, vagy nem,
mert pártos ház. Ezék 2:17.
Prófétának lenni látást,
bátorságot, fegyelmezettséget és kegyelmet igényel. Papnak lenni hitet és
kitartást igényel. (John PollockBilly Graham).
Az igehirdetőket a pulpitusok
teszik híressé, a prófétákat a börtönök. Az Úr elküld prófétákat; szörnyű
embereket, akik hangosan sírnak, kíméletlenek, akik szomorúságot hintenek maguk
körül. Az emberek túl forróak, hogy kitartsanak, túl kemények, hogy
meghalljanak dolgokat, túl könyörtelenek, hogy másoknak adjanak. A nagy sasok
egyedül repülnek; a nagy oroszlánok egyedül vadásznak; nagy emberek egyedül
járnak – egyedül Istennel. Az ilyenfajta magányosságot nehéz elviselni, és
lehetetlen élvezni Istennel való járás nélkül. A próféták magányos emberek;
egyedül járnak, egyedül imádkoznak, és Isten magányossá teszi őket. (L
RavenhillMiért késik az ébredés).
Fanatikusok! Nem csak a célt kell
kihirdetni, de igényelni kell mindazt, amik ahhoz kapcsolódnak. Mi nem csak
megértjük Isten teljes és tökéletes akaratát, hanem minden mást, ami alakítja
az életünket, és ami ahhoz kapcsolódik. Egy radikális változást várnak el, és
ez az, amiért a próféták nem népszerűek. Ez az elvárás kellemetlen, és ez az,
amiért az emberek nem akarják meghallgatni őket. (Art Katz – Milyen a
prófétikus gyülekezet).
Bátorság és hajlandóság
Az Istenhez való hűség a
bátorságban és merészségben fog megnyilvánulni. Számos példát látunk a
prófétáknál, ahogyan merészen szembeszálltak a politikai erőkkel. Gyakran az
életük is veszélyben forgott. Az Úr azt mondta Ezékielnek, mint az ő elhívásnak
egy része, hogy neki nagy bátorságra lesz szüksége. „És mondá nékem: Embernek
fia! eredj, menj el az Izráel házához, és szólj az én szavaimmal nékik. Mert
nem valami homályos ajkú és nehéz nyelvű néphez küldetel te, hanem az Izráel
házához. Nem sok népekhez, akik homályos ajkúak és nehéz nyelvűek, kiknek nem
érthetnéd beszédöket; bizony, ha ő hozzájok küldöttelek volna, ők hallgatnának
reád. De az Izráel háza nem akar téged hallgatni, mert nem akarnak engem
hallgatni, mert az egész Izráel háza kemény homlokú és megátalkodott szívű. Ímé
keménnyé tettem orcádat, amilyen az ő orcájok, és keménnyé homlokodat, amilyen
az ő homlokuk. Olyanná, mint a gyémánt, amely keményebb a tűzkőnél, tettem a te
homlokodat; ne félj tőlök, és meg ne rettenj tekintetöktől, mert pártos ház. És
mondá nékem: Embernek fia! minden beszédimet, amelyeket szólok néked, vedd
szívedbe, és füleiddel halld meg. „ Ezék 3:410.
A prófétai szolgálat betöltése
nagy bátorságot igényel. Ez kettőzött mértékben igaz, amikor a gyülekezet
gyenge vagy lázadó, vagy egyszerűen érdektelen abban, hogy meghallja a prófétai
hangot.
Számítani lehet félreértésre,
üldözésre, nevetségessé tételre, szenvedésre, elutasításra. Így nem fogsz
meglepődni, amikor bekövetkezik. (Chip Brogden – Levél egy bizonytalan
prófétához).
A próféták a kijelentés emberei,
mert szigorúan az Urat követik, és teljesen alárendelik magukat az Őgének.
Próféták nem úgy beszélnek, mint a papagájok. Próféták a minőséget képviselő
emberek. Olyanfajta valakik, akik sosem utánoznak, és sosem kell utánozni őket.
Ő nyugodtan elvan egyedül, mint Mikeás 2 Krón. 18. Néha borzasztóan magányosak,
mint Őllés. (Lars Widerberg – A nem kívánt szükség – A teher).
A próféták nem érdekeltek a
végeredményben, hanem egyedül csak Isten akaratában. Ez egy isteni bolondság:
ez jellemzi az Ószövetségi prófétákat. Kényelmetlen a megszokott út mellet
haladni, ahol ők munkálkodnak. (Őan Breward).
A konfrontáció egy természetes
dolog a prófétai szolgálatban. Egy próféta egy olyan valaki, akibe az Úr az
egész élete során azért fektet be, hogy felkészítse a konfrontáció végső
órájára. (Art Katz – A próféta szíve).
Isten igazságának nagy ellensége
az emberek félelme. Az egyetlen ellenszer az emberi félelemmel szemben az
Istenfélelem.
Annak érdekében, hogy
megszabadítson bennünket Isten az emberektől való félelemtől, az Úr előkészít
számunkra egy félreértésekkel teleszórt utat. Pénzügyi források el fognak
apadni. Félre kell, hogy legyünk téve sok napon keresztül mindaddig, amíg nem úgy
nézünk emberekre, mint a mi forrásunkra. Ahhoz, hogy legyőzzük az emberektől
való félelmet, kell, hogy teljesen Istené legyünk, és senki másé. (Chris
Brogden, Nem emberektől félni).
A vezető, aki őrzi a határokat,
kell, hogy tisztelete legyen azoktól az emberektől, akik követik őt. (Robert
Gruden – Kegyelem nagy dolgokra).
Isten régen nagy érzékenységgel,
nagy tudatossággal ragadott meg prófétákat számukra népszerűtlen feladatokra.
(L RavenhillMiért késik az ébredés).
Isten megígérte, hogy megvédi azokat,
akik szolgálnak és engedelmeskednek neki. Egy példa erre a következő
igeszakasz:
„És mikor [azok] hozzá lementek,
könyörgött Elizeus az Úrnak, mondván: Verd meg ezt a népet vaksággal! És
megveré őket vaksággal az Elizeus kívánsága szerint. És monda nékik Elizeus:
Nem ez az út, sem ez a város; jertek el én utánam, és ahhoz a férfiúhoz
vezetlek titeket, akit kerestek. És elvezeté őket Samariába. És mikor bementek
Samariába, monda Elizeus: Óh Uram, nyisd meg ezek szemeit, hogy lássanak. És
megnyitá az Úr az ő szemeiket és látának, és ímé Samaria közepében voltak.”
2 Kir 6:1820.
Amikor számszerint valóban
kevesen voltak és idegenek, nemzetről nemzetre jártak, egyik királytól a
másikhoz. Ő nem engedte meg embereknek, hogy nyomorgassák őket, ha szükségesnek
tartotta megdorgálta a királyokat: "Ne érintsétek az én felkentemet, ne
bántsátok az én prófétáimat." (1 Krón 16:1922; Zsolt 105:1215).
A próféták különbözőek
A próféták nem könnyen
illeszkednek be más emberek közé. Gyakran úgy tűnik, hogy nem kapcsolódnak be
dolgokba, valami olyan miatt aggódnak, ami miatt a legtöbb ember nem aggódik. A
próféta gyakran kilép az őt körülvevő miliőből. Gyakran beilleszkedésre
képteleneknek tűnnek.
A keresztyén próféták ereje az
alázatosság, hogy felemeljék a szűkölködőt. Amikor mások kacagnak ők szellemben
sírnak, és amikor ők sírnak az ő szellemük felüdít. Látásban ő egy lépéssel
előbbre tart és terhet hordoz a szellemében. Az Úr az előfutár (hírnök), de
leggyakrabban az ő prófétáin keresztül cselekszi azt. İk őelőtte mennek, hogy
előkészítsék az Ő útját a testben. Amikor a gyülekezet vidám és ünnepli az Úr
győzelmét a próféta már a következő harcra a fájdalom gödrébe van elhívva. Az
Úrnak a következő munkája foglalkoztatja őt. Amikor Krisztus teste megalázkodik
fájdalommal és bűnbánattal, a próféta örül mind a test bűnbánata miatt, mind
pedig azért, mert elérkezik az Úr kegyelmének jutalma. Amikor egy személy fel
van ruházva prófétai éleslátással, mindenki más vaknak tűnik, amikor egy
személy meghallja Isten hangját, mindenki más süketnek tűnik. Senki sem igaz,
senki nem tudja eléggé, senkiben nem lehet teljesen megbízni. A próféta gyűlöli
az átlagost, kerüli az út közepét. Az ember éljen a hegy csúcsán, hogy
elkerülje a szakadékot. Nincs semmi, ami megtartsa, egyedül Isten. Elviseli a
kihívás okozta veszélyt, hogy egyenesbe hozza az emberi utakat. A próféta
furcsa, elfogult, kibírhatatlanul szélsőséges. A próféta lenézi azokat, akik
számára Isten jelenléte kényelmet és biztonságot ad. Az ő számára az szüntelen
kihívás, tele állandó veszéllyel. Isten könyörületes, nem megalkuvó, igazságos,
bár nem irgalmatlan. A prófétai jövendölés a változás miatt az emberi
vezetésben mindig rosszként jelenik meg, de az biztos, hogy Isten maximálisan
könyörületes. A prófétai szó egy sikoly az éjszakában. Amíg a világ pihen és
alszik, a próféta érzékeli a mennyei szelet. (Abraham Heschell – A próféták).
Egy próféta mindig abban a
veszélyben van, hogy elmebetegnek gondolják. Ő nem azt látja, amit más emberek
látnak. A legkülönösebb módon egy belső látással ragadja meg a dolgokat. Úgy
tűnik, mintha frissen a mennyből lepné meg az érzéki embereket. Eláll a
lélegzete, nem tud állva maradni és csodálkozik, hogy senki sem kiált fel. (Art
Katz – A próféta szíve).
Ezékiel nem olyan volt, mint
ahogyan mi egy szokásos személyt látunk, hanem az ő szokásostól eltérő volta
volt a kulcs az ő nagyságához, mint akinek dolga volt sok, jelentős történelmi
személlyel. Úgy látszik Ezékiel egy nyers szolgáló volt, de a buzgalom, hogy
Isten igazolja őt, és hogy megtartson egy maradékot a küldetése számára
biztosított neki mély éleslátást, hogy vezetése legyen. Isten valóban nagy
emberei között ott áll ez a különösen furcsa figura, akinek kreatív a szelleme,
Istentől kapva erőt segítette a hívők nagy részének a küldetés korábbi medrébe
való visszatérését. Ezékiel korának embere volt, és az a kor, amiben élt egy
nagy szociális, politikai és szellemi áradás ideje volt, ami egyrészt alapjává
válhatott egy új felismerésnek, hogy hol van Istennek a helye az ember életében
a haldokló és elégtelen hit mellett. Nagymértékben Ézsaiásnak volt köszönhető,
hogy a pusztulás hamujából új hit és remény feltámadása jött. (Anonymous).
Annak ellenére légy óvatos! Ha
eltérő vagy másoktól, az még nem tesz téged prófétává. Ugyanezek a tünetek
vannak jelen azokban az emberekben, akik forradalmárok vagy rossz a
magatartásuk. Sok nehéz és vitatkozó keresztyén gondolja, hogy ők prófétikusak,
holott valójában csak bűnös dolgaik vannak, amit megtagadnak, hogy másokkal
megosszanak. Végül is ez által rossz hírbe hozzák a prófétai szolgálatot.
Felkészítés
A jellemnek ez a magas szintje
nem könnyen jön. Isten sok éven keresztül foglalkozik egy próféta
felkészítésével, általában próbatételeken keresztül. A kezdő próféta szolgálata
nem lehet teljesen tiszta. A kezdő prófétát megverik, földbe döngölik,
megvetik, megalázzák, kinevetik, és elutasítják, ezért hibákat fog elkövetni,
de azután folytatja; mindaddig, amíg Isten teljesen meg nem tanítja a próbák és
hibák durva világán keresztül. (Sanfords).
Amikor Isten elhívta Ézsaiást a
prófétai hivatalra, Ő először megtisztította az ő száját egy égő parázzsal a
mennyei illat arany oltáráról. Isten prófétáinak mindig szükségük van rá, hogy
a szájuk meg legyen tisztítva, mielőtt Isten nevében beszélnek. (Őverna
Tompkins – előrelépés a prófétálásban 37.o.).
A próféta több mint mindenki más,
megkíméli az apostolokat, hogy naponta meg kelljen halniuk. Az ő szava nem
kell, hogy saját magáé legyen. Egy szörnyű figyelmeztetés érvényes arra a
prófétára, aki nem Isten szelleméből beszél, hanem az ő saját szelleméből. (Jer
23, Ez 13).
Milyen fegyelem, felkészítés és
büntetés az, ami követelmény! Milyen szörnyű figyelmeztetések vannak a Jeremiás
23 és Ezékiel 13ban a lelki prófétákra, akik nem Isten szelleméből beszélnek,
hanem az ő saját szellemükből. A kezdők nem lehetnek hamisítatlanul tiszták.
Isten a próbák, és hibák durva világában tanít. Ezért a kezdő prófétát
megverik, megalázzák, kinevetik és elutasítják, mert hibát követ el, az után
felkel – hogy ismét elessen, míg minden részében, mint Nabuchadnezzar,
megismeri – füvet legelve a szájával, hogy
"A magasságos irányítja az
emberek királyságát, és annak adja azt, akinek akarja"
(Dán 4:32)
Bárki, aki Őllés szellemében és
erejében áll, hajlandónak kell lenni elviselni a „belső tüskéket”. Isten
senkivel sem tesz kivételt. Őllés szelleme a bűnbánat szelleme. A megbánás nem
levertség. A megbánás változást jelent. A változás öröm. A próféta természete
sohasem válhat merevvé, állandóvá és hajlíthatatlanná. (John and Paula Sanford
Őllés feladata p.10).
A próféta szolgálata, hivatala
tanulást igényel, befogadja az összegyűjtött tapasztalatok sokaságát, de az nem
szükségszerűen egy megkívánt prófétai ajándék. A látó felismerhető az ő
szellemi kapacitásán és érettségén keresztül. A szellemi ajándék nem hitelesíti
sem az igazságot, és érettséget sem hoz létre. (Lars Widerberg – A látó).
A legtöbb prófétikus ember
hosszabb időn keresztül használja az ajándékát, mielőtt kimunkálódik benne a
megfelelő bölcsesség, alázatosság és jellem, ami szükséges a prófétai szolgálat
célba juttatásához. Kezdetben gőgösen vagy törtetően tűnnek fel a buzgóságuk
miatt. Évek telnek el, miközben a „nyomulásuk” rendszerint a félelemből, a
sebekből és az elutasításból táplálkozik. (Mike Bickle – Növekedés a
prófétálásban p.142).
Ha Isten képes megtalálni a
megfelelő edényt, a kijelentés bőségesen elő fog jönni. Ezért Ő sok időt fordít
arra, hogy kiszabja, kiformálja, kiképezze, megtisztítsa, csiszolja,
összetörje, felépítse, fegyelmezze és megalkossa az Ő prófétáit. Az mind egy
folyamat eredménye. Azt nem lehet sürgetni, de minden bizonnyal meg lehet
akadályozni. Nem kényszeríthetjük a Szellemet, de minden bizonnyal ki tudjuk
oltani. (Chip Brogden – Levél egy szabadkozó prófétához).
Néha a próféta felkészítése
magában foglal egy pusztában elkülönülve eltöltött időt is.
A második dolog, hogy a puszta
egy valóságos hely az összetört emberek számára, akik az Isten általi
felkészítés és formálás alatt vannak. Istennek sok hőse, nagyok és kicsik,
korban lefelé, velük Isten személyesen foglalkozik a pusztában. Hiszem, hogy
sokan azok közül, akiket Isten felkészít arra, hogy részük legyen az Ő új
mozdulásában, Isten átviszi őket napjaink pusztáján. A puszta önmagában nem
válasz. Az egy állomás. Ha te elakadsz a pusztában, mint Őzrael fiai tették, te
bajban vagy. Ha neked úgy tűnik a puszta több, mint az ígéret földje, akkor
nagy bajban vagy. A puszta Őzrael gyermekeinek legtöbbjét egészen elnyelte. İk
nem használták azt fel, mint felkészítést, amint az feltételezhető volt. İk a
próba helyére mentek és megbuktak a próbában. De történelmileg a puszta egy
nagyon fontos helye az összetörettetésnek és a felkészítésnek, ahol Isten felkészítette
a férfiakat és asszonyokat mielőtt valamilyen módon használta őket. (Andrew
Strom).
Ne forduljunk el, hogy lássuk
Isten „égő csipkebokrát”, aminek a közepében van az Úr maga, saját magát
kijelentve, ahogyan vár egy különleges pillanatra. Közülünk sokan
visszatekintenek és a múltjukat (a régi dolgokat), ami egy sikertelen házasság
roncsai, sikertelen kapcsolatok, sikertelen gyülekezeti helyzetek, nem rendezik
le, holott közben már valami másra térnek át. Ez fájdalmas. Az emberek így nem
fordítanak ugyan hátat, de úgy néznek a következő helyzet elé, amiben
mozdulnak, hogy a régi dolgokra emlékeznek. Ez egy emberi hajlam, a próféták
nem tudnak elnézni dolgokat. Kell, hogy legyen bátorságuk szembenézni a saját
múltjukkal és saját hibáikkal. Valójában azokat a hibákat valószínűleg Isten
engedte meg nekik, hogy alkalmassá tegye őket, hogy ne hibázzák el az „égő
csipkebokrot”, amikor a végső elhívás pillanata jön. (T. AustinSparks – Mi a
prófétikus ultimátum?).
Sok része ennek a fejezetnek egy
magas szintű felkészítést és a jellemnek a szenvedéseken keresztül való
fejlesztését javasolja. Ez igaz azokra nézve, akik a prófétai szolgálat magas
szintjére hivattak el. A felkészítés és szentség nagy erőssége szükséges hozzá.
Ez különösen fontos a hitehagyás és Isten elleni lázadás idejében. Zavaros
időszakok erőteljes és radikális szolgálatokat hívnak elő. Azonban a legtöbb
ember, lévén bármennyire is prófétikus, mégis nagyon egyszerű. Ő a presbitérium
tagja, aki kemény kérdéseket tesz fel és fellép a bűn minden formája ellen.
Nekik nincs szükségük a felkészítés ugyanolyan erősségére, de nyugodtaknak kell
lenniük minden, fent körvonalazott jellemző megnyilvánulásra.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése