A PRÓFÉTA SZOLGÁLATA 8


Az üzenet lepecsételése
Néha az üzenetnek le kell lenni pecsételve a címzett számára félretéve egy későbbi időre. Dánielnek le kellett pecsételni a jövőre vonatkozó üzenetei közül néhányat.
Azt válaszolta, "menj el a te utadra, Dániel, mert az üzenetek be vannak zárva és lepecsételve a vég idejéig. (Dán 12:9).
„Mert e látomás bizonyos időre [szól], de vége felé siet és meg nem csal; ha késik is, bízzál benne; mert eljön, el fog jőni, nem marad el!” (Hab 2:3,4).
Ne tételezzük fel, merthogy adott egy üzenet, hogy nekünk jogunk van megosztani azt. Meg kell kérdeznünk, hogy mit akar Ő, hogy tegyünk azzal.
Még ha helyesen hallunk is meg valamit (azt gondolom legtöbbször helyesen hallunk meg dolgokat) mégis le tudjuk rombolni az üzenet hatását rossz átadás, rossz megfogalmazás vagy rossz időzítés által. Ha az időzítés és a megfogalmazás rosszul sikerül, akkor a próféciának nincs az a hatása, amiért el lett küldve. Ha annak nincs megfelelő hatása, akkor az nem az Úr szava. Így – egy üzenet csak akkor "igaz", amikor mind a három együtt van.
A Látó tapasztalatokat gyűjt, nem úgy, mint azok, akiknek viszket a fülük, nem úgy, mint azok, akik sohasem törődnek a következményekkel és sohasem tanulnak. A próféták öreg, tapasztalt emberek, olyan emberek, akik nem sietnek, és ezért lehetőségük van, hogy leleplezzenek levegyék a csodálatos álarcot , az érzéki mozgásokat, a világi módszereket a gyülekezeten belül és kívül. A Látó megtanult csendben időzni mindaddig, míg az értelmezés igazi munkája és a „címkézés” befejeződik. A próféták várnak addig, míg ők üzenet kapnak az Úrtól és kitartanak a várakozásban a valódi időzítésig. (Lars Widerberg – A Látó).
Jó dolog, ha nem kötjük magunkat egy módszertanhoz. Ki kell próbálni számos módot, hogy átadjunk egy próféciát; Isten végtelenül sokoldalú. (Graham Cooke – Prófétai ajándékod fejlődése 83.o.).
Hogyan szabadítsuk fel az Úr terhét? Miután megkaptuk az üzenetet és közbenjártunk, azt követően fogjuk tudni a legjobb eljárást. Néha felszabadulunk rá, hogy írásban adjuk át, hasonlóan, mint Ézsaiás. Más alkalommal komponálunk egy éneket, mint Dávid. Vagy írhatunk verseket és költeményeket, mint Jeremiás. Kimutathatjuk cselekedettel a kijelentést drámai módon, mint Ezékiel. Vagy dörgedelmesen elmondjuk az üzenetet, mint Mózes, Őllés vagy bemerítő János. Beszélhetünk példázatban, mint az Úr Jézus. Az eszközök, módszerek, utak különbözőek, de az alapelvek azonosak. Isten különböző kifejezési módokat fog adni a kijelentés kihirdetésére és Ő örül, hogy használhatja a prófétákat különböző módon az ő páratlan ajándékuknak és személyiségüknek megfelelően. (Chip Brogden – Az őrálló szolgálata).
Az Ószövetségi próféták néha furcsa dolgokat tettek, mint például járom viselése (Jer 27,28), de ezeket Isten parancsolta meg, hogy ráijesszen az emberek lelkiismeretére. Az Ószövetség prófétái a fegyelmezés emberei voltak, bölcsesség, tanácsolás és éleslátás, nem pedig vad extázis. (Sanfords).
"Ha a kürt bizonytalan hangot ad, ki fog készülni a harcra?"(1 Kor 14:8) Amikor meg tudsz szülni egy megkülönböztetett hangot, a gyülekezet meg fog hallgatni téged. (Rick Joyner – A prófétai szolgálat).
Reménytelenül szükségünk van kijelentésre Istentől, aki meg tudja mondani, mit jelent ez az óra, merrefelé haladunk és mit igényel Isten a dolgok fényében, ami pontosan ebben a korban teljesedik be. Szükségünk van olyan emberekre, akik átadják az üzenetet. Ha egy próféta nem megkülönböztethető módon beszél, akkor ne nézzünk az ő megbízó levelére az ő ajándékai alapján, vagy az ő csodáira, vagy az ajándékára a tapasztalata alapján. (Art Katz – A prófétikus gyülekezet).
A próféták mindig kilépnek nyíltan, és az Úr nevében beszélnek. Nem élnek kifogásokkal, hanem szent bátorságról tesznek tanúbizonyságot. İk elhitték, hogy Isten szólt hozzájuk és következetesen átadták az Ő üzeneteit félelem nélkül. Akármit is mondanának Őzrael prófétáiról, ők az ítélet emberei voltak és merészen kifejezték ítéletüket. (Edward J Young – Az én szolgáim a próféták 15.o.).
A próféta úgy állt az emberek előtt, mint olyan ember, aki Isten előtt kellett, hogy álljon. (J A MotyerPróféták és prófécia).
Más oldalról, ugyanakkor vannak alkalmak, amikor egy prófétának élesen kell dorgálnia, mi gyakran lőfegyverrel rendelkező bűnüket beismerő rabok (fegyencek) vagyunk. (John and Paula Sanford – Őllés feladata 95.o.).
Jeremiás sokat sírt, de még több sírásra vágyott, hogy hatással legyen az ostoba népre és felébresztette őket, hogy vegyék észre Isten rájuk nehezedő kezét. Ez illik hozzánk mindaddig, míg itt vagyunk ebben „könnyekkel teli vázában”. (Matthew Henry).
Az nem prófécia, ami nincs kapcsolatban könnycseppekkel, azt követően pedig majdnem mindig megterhelve elmondhatatlan rémülettel. (Nigg).

A szellem ereje
Egy prófétai szót a Szellem erejével kell kimondani. Egy kijelentés, ami nincs felkenve a Szent Szellem ereje által, hatástalan marad, még akkor is, ha az igaz.
„És lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Lelkemből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok, és a ti ifjaitok látásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak. És éppen az én szolgáimra és az én szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban az én Lelkemből, és prófétálnak.” (Ap.csel 2:17,18).
Ez a kenet abból az életből fog származni, aki elviseli az Ő elhívásának a próbáit. És ők még mindig ÁLLNAK! (Undrai Fizer Substance: Felkenetés a kiállásra és kitartásra).

Nyíltan kimondani
Egy prófétának mindig nyíltan kell beszélnie. El kell kerülnie a kísértést, hogy felpuhítsa Isten üzenetét. Bizonyossá kell tennie azt, amit tisztán hallott.
A próféták inkább a valóságos élet, mintsem a tudomány emberei voltak. Valójában a próféciák Őzrael történelmén végig mindig szájjal kimondottak voltak; Isten üzenetét kihirdették. A próféták nem olyan emberek voltak, akik óvatos, teológiailag megfontolt értekezéseket alkottak. A tőlük jövő üzenetek izzásig hevítettek voltak. İk voltak Isten szava az adott kor, adott helyzeteiben. (Clifford Hill – Prófécia, Múlt és Jelen 24.o.).
A legfontosabb adomány, amit kell, hogy megkapjál az elhívásod szerinti munkádhoz az nem csak egy beszédre vagy prédikációra való képesség. A legerőteljesebb dolog, amit kell, hogy megkapjál az egy olyan képesség, hogy tudjál megállni (állva tudjál maradni). Sokan csak beszélnek, de nem tudnak megállni. Mindenfajta szél, "szellemi zuhatagok" és útvesztők miatt, amin át kell menned az elhívásod és céljaid miatt, fel kell építeni a lelkedben egy biztos, prófétikus rugalmasságot és alapokat, ami az üzenetek felkent közlése lesz mások számára. Bárki tud beszélni, még jól beszélni is. Őtt azonban többről van szó, mint jól beszélni, hanem pld. átadni mások életét megváltoztató álmokat. A prófétálás lényege; a megértésnek és az igazságnak egy Isten által kifejlesztett alapjának lerakása Isten akarata és célja szerint. Ez egy olyan alap, ami a megperzselődés, az elutasítás és a fájdalom eredményeként jön létre. Kell, hogy rendelkezzél ezzel a lényeges dologgal. Te ebből a lényeges dolgokból adsz tovább másoknak. Néhány személy megköveteli egy „külső ajándék" átadását vagy a "nyilvánvaló hömpölygést (áramlást)." De a kenet egy mély kútban született és szabadult fel, mély árkokat ásva a lélek területén kapcsolódva egy Istentől – egy egész életre kapott megbízáshoz. Ez a folyamat meghalad egy hagyományos, vallásos tapasztalatot.
A prófétai lényegmegragadás érettséget jelent. Bölcsességet lehet kérni, de az érettség egy olyan dolog, amire neked kell eljutnod. A lényeg mélyen, nagyon mélyen működik. Az a kenet gyökere, ami beléd ágyazódott. Az ott van, ahol a folyó folyásának eredete. Az ott van, ahonnan a kijelentés és az erő jön. Az a Szent Szellemben való megpihenés, aki benned lakik. Ez a kenet az, ami megtart (megvéd) téged az „összevissza dobálástól” (éretlenek, akiket a különböző tanítások szele ideoda hány) a kételkedésben, a hitetlenségben és a szellemi összezavarodásban. Ez eredményezi számodra, hogy „teljesen érett” legyél a Szellem megtapasztalásaiban.
Isten szolgáinak sohasem kell fenyegetnie. (1 Pét. 2:23). Egy igazi prófétának szótlanul és szelíden kell megállnia mások akarata előtt. Ő sohasem erőltet másokra semmit, hogy azt tegyék, amit ő saját maga fog tenni. (John and Paula Sanford – Őllés feladata 77.o.).
Az érett próféta olyan, akire azt mondjuk, hogy csendes és szerény más személy akaratával szemben és csendes megfigyelője annak, amit Isten cselekszik. Isten az, aki cselekszik. Legyél őrálló vagy bizonyságtevő tanú, kell, hogy lássad, amit Isten cselekszik. (John and Paula Sanford – Őllés feladata).
Azok, akik Istentől rendelkeznek üzenetekkel, nem kell félniük attól, hogy az emberek szemébe nézzenek. (Matthew Henry).
Egy prófétának egyszerűen és világosan kell beszélnie. Isten legjobb szónokai gyakran pont azok, akik emberi ékesszólással kevésbé vannak megajándékozva; ha ott nagy erővel jelen lehetne az emberi mozgás, akkor ott nagy az önmagában való bízás fenyegető veszélye és annak eredménye jellemzően egy vonzó bűbájosság. Isten azonban nem adja a dicsőségét másoknak. Ő sohasem osztozkodna emberrel a dicsőségben. (F.B Meyer Jeremiás 12.o.).
Az igazi próféták nem hagynak helyet a töprengésnek, merthogy az ő beszédük precíz és néha nagyon nyers. A próféták nincsenek tekintettel magukra és arra, hogy mit gondolnak az emberek és ők készek arra, hogy meghaljanak a beszédük miatt. (Kingsley A Fletcher – A valódi próféta a helyi gyülekezetben).

Helyes hozzáállás
Egy próféciát helyes viselkedés mellett kell átadni. Az igazságot szeretetben kell szólniuk. Helytelen viselkedés az igazság szavát félretolni (kinullázni). Sok valódi próféta ott hibázik, hogy durván és kritikusan viselkedve beszél.
Teljes egészében rendben lehetünk az Úr hangját – az üzenetet illetően, de ha rossz az átadás időzítése és módja, akkor azt a „vevő” nem fogja elfogadni. Sok prófétát ismerek, akik „saját levükben főttek”, nem azért, mert a kijelentés rossz volt, hanem azért, mert az átadás nem volt szabályszerű.
Egy ember olyan mértékben öntelt lehet egy jelenre vonatkozó igazsággal kapcsolatban, hogy az emberek nem hallgatják meg. Ezek az igazságok megbuknak, mielőtt hatást tudnának kifejteni az Úr útjával kapcsolatban; ezért, jóllehet tényszerűen igazak lehetnek, sikertelenné válik az őt követő emberek számára. (John and Paula Sanford – Őllés feladata).
Amikor létre tudsz hozni egy megkülönböztethető hangot, a gyülekezet meg fog hallgatni téged. (Rick Joyner – Az őrálló szolgálata)
Isten megmutatta nekem, hogy sok igazság azért nem talál célba, mert sérültekké váltunk az üzenet ill. annak átadás módját illetően. Ha valami igaz, engedd meg, hogy megvizsgáljam azt és meglássam annak a jóságát. (Chip Brogden – Túláradó prófétai támadás).
Minden próféta egyetértene Isten válaszával, amikor látta a nép bűnét, akik Noé idejében éltek.
Az Úr el volt szomorodva, hogy embert teremtett a földre és az ő szíve tele volt fájdalommal. (1 Mózes 6:6).
Isten szíve "telve volt fájdalommal". Egy próféta nem tudja bemutatni Istent az ítélet ideje alatt, csak ha szíve tele van szenvedéssel. Egy olyan személy, aki örömét leli az ítélet elmondásában, nem képes Isten szíve szerint való módon beszélni. Csak egy megtört szívvel rendelkező próféta tud Isten szíve szerint való módon beszélni.

Udvariasság
Ha egy prófécia a gyülekezetnek szól, a prófétának rá kell jönnie, hogyan akarja azt Isten átadni. Az üzenetnek az átadása a gyülekezet számára rossz, ha Isten a véneknek vagy a pásztornak akarja azt átadni. A prófétának szívélyesnek és udvariasnak kell lennie és tartania magát azokhoz az illemszabályokhoz, amik egy bizonyos gyülekezetben uralkodnak.
Ha keresztyén vagy először is emlékezni fogsz rá, hogy lágyan – szelídségben és alázatban – kell járnod, többre becsülve másokat saját magadnál. Azt követően a prófétai szó, amikor és ahogyan jön, ízesítve lesz a könyörületességnek és a kegyelemnek az alkalomhoz illő mértékével. Emlékezz rá, hogy szeretet nélkül elkerülhetetlenül „zengő cimbalommá” fogsz válni – teljesen megítélve. Ha nem vagyunk, vagy nem leszünk képesek megállni szeretetben, Isten fog megszégyenítve alázatosságra tanítani bennünket, a testvéreink előtt, amit mi is ismerünk, a képmutatásunk és önigazságunk mélységét illetően. Ez az ő csodálatos szeretetének bizonyítéka mindannyiunk számára. (Chip Brogden – Levél egy bizonytalan prófétához).
Egy próféta megtámadása akkor fordul elő, amikor mondod, amit Isten mondott neked, hogy mondjad, és az emberek nyilvánosságra hozzák azt, hibát találva mind az üzenetben, mind az üzenet átadójában. Ellenben úgy cselekedve, mint egy „balfácán” és odamenve az emberekhez egy olyan viselkedéssel, hogy te fogod "megrázni a kalitkájukat" az nem a próféta megtámadása, az egyszerűen csak egy támadás. Az ilyenfajta „sokkoló próféták” sokan vannak és nagyon bátrak, de jellemző módon alacsony a megelégedettségük, ami azért van, mert nekik olyanfajta éretlen módszerekhez kell folyamodniuk, hogy a miatt figyeljenek fel rájuk. (Chip Brogden – Túláradó prófétai támadás).
Felfedeztem, hogy amikor az igazság megjelenik a színen, egyes emberek befogadják azt, mások elfutnak előle, vagy megtámadják azt. (Chip Brogden Túláradó prófétai támadás).
Megfigyelhető, hogy az üzenet elkerülhetetlenül terhet jelent az üzenet vivőjének viselkedésére. A prófétai emberek megsértődnek ezen, de ez egy valóságos dolog. Nekünk meg kell ítélnünk az emberek gyümölcseit, és a gyülekezet nagyon komolyan veszi azt. İk a gyümölcsök elsőrendű ellenőrei és az ő szemükben, ha azok nem tudják megteremni azt, amit ők másoknál vizsgálnak, akkor nem kell, hogy hallgassanak rájuk.
Próféta vagy az ő szemükben? Rendelkezel prófétikus kenettel – minden bizonnyal bármivé válhatsz (Isteni szinten) – de ők úgy látnak téged, amilyen adott helyen most vagy. Ha nagy különbségek vannak a korlátokat tekintve, amit ők elfogadnak tőled, neked körültekintően fel kell fedezned azokat a korlátokat.
A gyülekezetek ismerik a prófétákra vonatkozó ismérveket – és azok nagyon előkelőek! Keresik a „fejbekólintós” kijelentéseket, amik kell, hogy megtörténjenek, és valódi változásokat hozzanak az események folyására; csodákat, jeleket és gyógyulásokat várnak, amik hitelesítik a szellemi felhatalmazásodat.
Ez úgy van, hogy mindannyiunknak kell építeni a kapcsolatokat és a hitelességet, hogy alapul szolgáljon Isten szavaként való elfogadásra, amikor helyette beszélünk. Ez időt igényel. Ez kockázatos. Ez költséges. Ki kell állni a próbákat. Sok prófétikus ember előkap valamit az ő belsejéből, nem szánva rá kellő időt a mások felé való szolgálatra és jó kapcsolatok és hitelesség kiépítésre – néha még saját családjában sem! Végül is így felettébb kétséges, hogy az ő beszédüket elfogadják a gyülekezetükben. Ha nem fogadják el ott, akkor nagyon valószínűtlen, hogy az elfogadott legyen bárhol máshol, hosszú időn keresztül.
Kapcsolatok építése még nem garancia arra, hogy az üzenetedet elfogadják. Az csak egy esélyt ad az elfogadás szempontjából. Azonban kapcsolatok nélkül nem valószínű, hogy elfogadják. (Afrikai prófécia (http://www.africaprophecy.co.za/2prophets.htm)).

A kijelentés Istené
Valaha az üzenet átadásával lezárult a próféta feladata; különvált az imától. A prófétáknak Istenre kellet hagyni a folytatást (a következményt). Egy próféta, aki szekálással próbálja támogatja az üzenetet, gyorsan elveszíti a hitelességét és elvesz az Őgéből. Isten nem szekál, nem nyaggat. Add át az üzenetet helyes módon és helyes magatartás mellett, és Isten fogja megcselekedni a többit.
Isten látja az üzenet átadót. Nem a mi munkánk, hogy az emberek meghallják, a mi munkánk csak az, hogy átadjuk az üzenetet megfelelő szellemben. A prófécia a te mindennapi gyakorlati életed része kell, hogy legyen. Az használható csak, hogy hatást fejtsen ki, és erősítse a Királyságot. (Ed Traut).
Testvéreim, ha Isten munkáját Isteni módon Isteni időzítéssel és Isteni erővel cselekedjük, Isten áldása rajtunk lesz és győzedelmeskedünk a gonosz felett. (Leonard Ravenhill – Miért késik az ébredés).
Egy prófétának óvatosnak kell lennie, hogy megtartsa az üzenet tisztaságát. El kell kerülniük, hogy hozzá tegyenek ahhoz, vagy szépítsék Isten kijelentését.
Gyakran az emberek a próféciát összekeverik a saját gondolataikkal, ilyen módon Isten üzenete módosul, vagy eltorzul. Ez történik meg, amikor az emberek még csak kezdik gyakorolni a prófétálás ajándékának használatát. Egy bizonyos értelemben valami a saját gondolatainkból mindig megjelenik az általunk átadott próféciákban, mert a próféciák rajtunk keresztül működnek. Azonban, ha a mi gondolatunk hozzáadódik az Úr üzenetéhez, vagy valamit elveszünk abból vagy eltorzítjuk annak jelentését, akkor a próféciánk értéke nagymértékben lecsökken. Nem bízhatunk meg az Úr üzenetével összekevert próféciában. (Bruce Yocum Prófécia).

Óvatosaknak kell lennünk, hogy ne beszéljünk túl sokat.
İszintén szólva, túl sokat beszélünk. Hosszasan beszélünk, és nem tudunk hallgatni. Nem tudunk hallgatni és beszélni egyazon időben. Szükséges, hogy több hallgatás és kevesebb beszéd legyen, hogy elmúljon a prófétikus bábeli zűrzavar. … Őgen, nekünk beszélnünk kell. De amikor és ahogyan beszélünk, az nagy fontossággal bír. Habosra verni "vörös forró" kijelentéseket és felhelyezni az internetre, az nem az előrehaladás útja. Céltudatosan és megfelelő időben kell szólnunk. Csak azt kell mondanunk, amit meg tudunk tenni a belső horgonyunk elvesztése nélkül, az Egyetlenben, Aki csendes vizekre vezet minket. És ha egyszer beszélünk, utána azonnal vissza kell térnünk a Benne való várakozásunk és állandóságunk helyére. …..Jakab helyesen mondta ezt, "minden ember gyors legyen a hallásra és késedelmes a szólásra," emlékezve arra, miként számolt be János; az Úr azt "mondja”, amit Ő "hallott." Így kellene lennie a mi estünkben is. (Anderson C: But Ő Would Have You Undistracted).

Isten szava erőteljes és hatékony
Az Istentől jövő üzenet hatékony lesz.
„Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék. Mondé ő valamit, hogy meg ne tenné? Őgéré valamit, hogy azt ne teljesítené? (4 Mózes 23:19). Mit átkozzam azt, akit Isten nem átkoz, és mit szidalmazzam azt, akit az Úr nem szidalmaz? (4 Mózes 23:8).
Isten néha meg fogja erősíteni az ő szavát jelekkel és csodákkal. Mind Őllés, mind Elizeus hatalma jelekkel és csodákkal volt megerősítve.
„Azután visszament Elizeus Gilgálba. Éhség vala pedig akkor az országban, és a próféták fiai ő vele laknak vala. És monda az ő szolgájának: Tedd fel a nagy fazekat, és főzz valami főzeléket a próféták fiainak. Kiméne azért egy a mezőre, hogy paréjt szedjen. És [holmi] vad indákra találván, tele szedé az ő ruháját azokról sártökkel, és mikor hazament, belevagdalta a fazékba főzeléknek; de nem tudta, hogy mi az? Mikor azután feladták a férfiaknak, hogy egyenek, és ők enni kezdének a főzelékből, felkiáltának és mondának: Halál van a fazékban, Isten embere! És nem bírták megenni. Ő pedig monda: Hozzatok lisztet. És beleveté azt a fazékba, és monda: Add fel immár a népnek, hadd egyenek. És nem volt [már] semmi rossz a fazékban. Jöve pedig egy férfi Baál Sálisából, és hoz vala az Isten emberének első zsengék kenyereit, húsz árpakenyeret, és megzsendült gabonafejeket az ő ruhájában; de ő monda: Add a népnek, hadd egyenek. Felele az ő szolgája: Minek adjam ezt száz embernek? Ő pedig monda ismét: Add a népnek, hadd egyenek, mert ezt mondja az Úr: Esznek és még marad is. És ő eleikbe adá, és evének, és még maradt is belőle, az Úrnak beszéde szerint.” (2 Kir 4:3844).

Próféta munkája
Néhány keresztyén azt mondja, “Egy próféta munkája az, hogy azt mondja, amit Isten mond”. Ez igaz, de csak egy része az igazságnak. Azt mondanám, “Egy próféta munkája az, hogy azt mondja, amit Isten mond a helyes szellemben”.
Sok esetben felfedeztem, hogy amikor egy prófétai személy igaz üzenetet szólt, és azt mégsem hallották meg. Néha az igazi üzenetet a címzett nem kapta meg, mert a szíve kemény volt, de gyakrabban nem hallották meg, mert a próféta szelleme nem volt rendben.
Emlékszem egy nőre, aki nagyon izgatott volt, mert a pásztora nem kapott kijelentést, ugyanakkor ő és az ő barátja átadtak neki üzenetet. Ő nem értette, mi történt, holott a kijelentés, ami elhangzott, igaz volt. Az üzenet nekem is igazinak hangzott, de az átadó hangszíne alapján el tudom mondani, miért nem hallgatták meg őt. Belőle ugyanis a frusztráció, a megbántottság és a keserűség áradt.
Meg kell értenünk, hogy nem elegendő, hogy egy próféta kemény üzenete igaz legyen. Isten igaz kijelentését az átadó rossz szelleme semmissé tudja tenni. A szellemi dimenzióban egy üzenet igaz, de rossz szellemben kimondott üzenet pontosan ugyanolyan, mint egy hamis üzenet.
Amikor Isten szíve “meg van telve szenvedéssel” (1 Móz. 6:6), Ő nem tudja bemutatni csupán az igazságot. Az Ő igazságát egy megtört szívvel kell elmondani. Jeremiás egy erőteljes próféta volt, mert átélte Isten szívének szenvedését.
Legtöbb próféta nagy erőkifejtéssel munkálkodik azon, hogy hatást gyakoroljon hallgatóira azzal, amit Isten mond, de csak kevesen teszik meg, hogy ugyanannyit fáradozzanak azon, hogy szellemük mélységét megtartsák, jóllehet valójában az utóbbi a nehezebb feladat.
Egy próféta sohasem mondhatja csak azt, ”Elmondtam Isten igazságát, megcselekedtem a rám eső részt”. Minden próféta kell, hogy megkérdezze, “Elmondtam Isten üzenetét Isten szerint való módon?”

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések