A PRÓFÉTA SZOLGÁLATA 13
Próféták beállítása a
gyülekezetben
Legtöbb gyülekezetben nincs próféta, aki megalapozná a szentséget és az
igazságosságot. Nincsenek érett próféták, akik fiatal prófétákat tudnának
felnevelni, így Istennek nincs más választása, mint ’a pusztában’ felnevelnie a
fiatal prófétákat. Ez a második legjobb lehetőség, ami problémák sokaságát
hozza magával, de az egyetlen mód, amíg a prófétai szolgálat teljesen helyre
nem lesz állítva a gyülekezetben.
Ez a probléma a pásztorok által kell, hogy megoldódjon. A pásztorokból
többlet van, a prófétákból és evangélistákból pedig hiány, ami súlyosan
gyengíti a gyülekezetet. A helyes egyensúly érdekében a pásztoroknak kell
kezdeményezni a próféták helyreállítását a gyülekezetben. Egy pásztor, akinek
nincs próféta a gyülekezetében, szét kell néznie a ’pusztában’ egy felnövekvő
prófétáért és keresni, hogy beállítsa őt a gyülekezetben. Abdiás megvédte,
táplálta és menedéket adott a prófétáknak, amikor Jezabel megpróbálta
elpusztítani őket. (1 Kir 18:3,4). Nagy szükség van ma ’Abdiásokra’ a
gyülekezetekben.
Apostolok és próféták egyáltalán nincsenek ma a gyülekezetekben, mert szűk
hely van számukra a pásztorcentrikus hagyományos gyülekezetekben. İk félre
vannak tolva és gyakran félnek tőlük, mert úgy tűnik ők nagyon erősek,
radikálisok és másként gondolkoznak. Sokan nemcsak háttérbe vannak szorítva, de
elutasítva is, és végül szinte teljesen feladják, hogy tegyenek valamit a
gyülekezettel kapcsolatban. Talán egy utolsó zizzenés és a remény kis szikrája
csendesen még pislákol bennük. (Wolfgang Simson – Lakóház, ami megváltoztatja a
világot 125.o.).
A próféták helyreállása a gyülekezetekben nem fog megtörténni, ha a pásztor
megpróbálja kontrollálni a prófétát. Kihívás a pásztor számára, hogy megmondja
a prófétának, "Engedelmeskedni fogok neked, ha te engedelmeskedsz nekem".
Kell, hogy megbízzanak egymásban engedelmességet mutatva egymás felé. Ez
kockázat a pásztor részéről (és a próféta számára is), de ha bíznak Jézus
szeretetében, akkor nagy áldás következik belőle. Egy jó példa erre Barnabás,
aki elindult és megkereste Pált, és amikor megtalálta őt magával vitte, hogy
együtt szolgáljanak Antiókhiában. (Ap.csel 11:25,26). Barnabás nagy bátorságról
tett tanúbizonyságot, mert Pál egy nagyon kockázatos személy volt, de Barnabás
bizalma kihozta Pálból a legjobbat, ami benne volt. Az ő elkötelezettsége Pál
felé óriási áldást hozott a gyülekezetnek.
A bizalom bizalmat szül és felelősséget. A pásztor meg fog lepődni a
próféták felelősségén, ha megbíznak bennük. A próféták meg fognak lepődni,
milyen nyitottá válik egy pásztor, ha egy próféta kész engedelmeskedni neki.
Kellemetlen próféták
„Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok
igen szükségesek: És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk,
azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok
nagyobb ékességben részesülnek; Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs
erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb
tisztességet adván, Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról
gondoskodjanak egymásért a tagok. „ (1 Kor 12:2225).
A keresztyének gyakran zavarban vannak Isten őrállóit tekintve, mert ők
hevesek, makacsak vagy rossz külsejűek. Az őrállók a test szemei, de ők a fenék
is, ami megszabadít a „kakitól”. Ha Isten őrállói nem működnek hatékonyan,
akkor teli lesz „kakival” és szennyel a gyülekezet. Amíg az őrállóknak ilyen
illetlen feladatuk van, ugyanakkor fontosak a test működése szempontjából,
ezért egyenlő figyelmet és tiszteletet érdemelnek.
Bátorító próféták
A különbségtétel gyakorlásában egy pásztor tud segíteni a prófétának, hogy
meghallja az Úr hangját. Nekik bátorítani kell a prófétákat, hogy
felnövekedjenek a szolgálatukban. Ezt körültekintően kell végezni, mert egy
próféta néha negatív és nyers az ő beszédét tekintve, a pásztorok gyakran azt
feltételezik, hogy nekik szigorúan kell bánni velük. A pásztorok nem veszik
észre, hogy a nyers külső alatt, a legtöbb próféta nagyon érzékeny szellemmel
rendelkezik, és könnyen össze tud törni. Nekik nagy bátorításra van szükségük,
hogy felnövekedjenek teljesen a szolgálatukban.
A pásztoroknak (vezetőknek) bátorítani kell azokat, akik prófétai
ajándékkal rendelkeznek a gyülekezetben, még ha kényelmetlenséggel is jár egy
ideig. Végül is lesznek közöttük próféták, akikben meg lehet bízni, hogy Isten
szavát szólják.
Miért van nekem szükségem prófétára? Valójában azért, hogy halljam Isten
beszédét. Mi a leggyakoribb személyes támadás, amit bárkitől hallok a
keresztyén életem során? Azt mondani, hogy "nem hisszük, hogy te hallod
Istent!" Miért olyan kínos ez? Mert az a szívet támadja meg, az
elhívásomat – ha nekik van igazuk, akkor „én hibáztam el azt” teljesen – lehet,
hogy én nem vagyok prófétikus... és ha nem vagyok az, akkor mi vagyok? Néhány
pásztor ismeri a prófétikus emberek kríziseinek mélységét és annak
eredményeként készek azt mondani "ez nem Istentől volt!", holott
őszintén hisszük, hogy olyan üzenetet adtunk át, amiben biztosak vagyunk, hogy
az az Úr Szava volt. Valószínűleg nincs a pásztoroknak látásuk a prófétai
szolgálat gyötrelmeinek mélységéről, mert ők szabadok attól.
(http://www.africaprophecy.co).
Hatásosabb, ha a pásztorok bátorítják a prófétákat, és jobb, ha ők viszik
azt véghez. A próféták hatással vannak a hallgatóságra.
Én most felemelem a prófécia tudományát, ami a prófétai hang nagy
tisztaságát és az éleslátás minőségét azonos mértékben, bármely korban megőrzi
és ellenállhatatlanul beszél minden időben. Azok a férfiak és asszonyok, akik a
múlt legnagyobbjaival egyenlő szellemi képességekkel rendelkeznek, most is
velünk vannak, és értik a ma problémáit és a legjobb módon fejezik ki azt
ezekben az időkben. Az Istent kereső emberek azok, akik felemelik a prófétákat;
bármelyikünk próféták felkutatására irányuló kezdeményezése és a kortárs próféták
hangjára adott válaszok fordulópontot jelenthetnek a növekedésükben és
szolgálatukban. (A Szolga, mint Vezető).
A változás, mint ’puszta’ és néha ’gazdagság’a prófétai látásokban
valamilyen időszakokakat jeleznek, fontosak a keresés szintjét és a hallgatóság
fogékonyságát tekintve. A változatosság nem a prófétai hangok meglétéra vagy
hiányára, vagy a relatív minőségére és az erejére vonatkozik. A próféták attól
függően növekednek szellemben, ahogyan az emberek elfogadják az üzenetüket. Ha
az ő korai próbálkozásaikat nem veszik figyelembe vagy elutasítják, az ő
tálentumaik elsorvadnak. (Author Unknown).
Bármelyik – gyülekezeti környezetben átadott prófétai kijelentés a
kapcsolatról tanúskodik. Senki sem képes átlátni egy kapcsolati szituációt
távolról, ezért az a személy, aki üzenetet ad át, feltehetően folyamatosan
kiértékelve kell, hogy legyen és szükséges, hogy építse a kapcsolatait a
gyülekezeten belül. Ha a gyülekezet elutasít egy üzenetet egy gyülekezeti
tagtól, az elutasítás többet mond a kapcsolat helyzetéről, mint a kijelentés
igazságtartalmáról. Más szavakkal – azok a kapcsolatok, amelyeket emberekkel
építesz, gyakran előre meghatározzák, hogy ők el fogják fogadni az Úr szavát
tőled. (http://www.africaprophecy.co.za/2prophets.htm).
Fejlődésben lévő fiatal próféták
Egy pásztor számára egy fiatal próféta feltűnése egy ’kellemetlen
körülmény’. Amikor először elkezdődik a szolgálatuk, a próféták negatívnak és
túl kritikusaknak látszanak. Tekintettel arra, hogy ők emberek, gyakran
követnek el hibákat. A baj az, hogy az ő türelmetlenségük és elfásultságuk fel
tudja bosszantani a pásztort. Ez arra indítja a pásztort, hogy ’túllépjen a
prófétán”, félretegye őt, amint az első hibát elköveti. A fiatal próféta
gyakran úgy összetörik, hogy nem mer többé prófétálni. A pásztor megkönnyebbül,
mert ami feltűnt, mint egy probléma, az ’le van rendezve’ (ki van iktatva).
Amit viszont nem valósít meg, hogy „kifacsarjon” (kihasználjon) egy olyan
szolgálatot, amire a gyülekezetének valójában szüksége van. Tekintettel arra,
hogy ez olyan gyakran megtörténik, ezért van hiány prófétákból a
gyülekezetekben.
Ugyanakkor a fiatal prófétáknak türelmeseknek kell lenniük, és megengedni
Istennek, hogy felépítse az ő szolgálatukat. Ez időt igényel. Dániel
fiatalember volt, amikor megérkezett Babilonba. Középkorú volt, amikor az első
látását kapta, és egészen öreg, amikor a legnagyobb látását megkapta. Jeremiás
csendben volt a prófétálást illetően , amikor öregember volt. Egy fiatal
próféta csak egy részleges látással fog rendelkezni. Lesz idő, amikor az Úr
szavát szólja, de rossz szellemben. Isten megengedi neki, hogy elkövessen
hibákat, hogy eljusson az érettségre. Ő nem ragadhat meg egy szolgálatot, hanem
várni kell Istenre, hogy felemelje őt, a kellő időben. Azok, akik megalázzák magukat,
fel lesznek emelve.
Fiatal próféták valójában nem tudnak feltűnni egy olyan gyülekezetben, amit
egy pásztor egyedül vezet. (Ugyan ez a helyzet vonatkozik az evangélistákra).
Pásztorok képtelenek arra, hogy hatékonyan tanítványozzanak induló prófétákat.
Egy fiatal próféta vagy kihívást jelent a pásztor számára és ellenszenvessé
válik vagy elnyomja őt a pásztor és háttérbe húzódik. Egy fiatal próféta a
legjobban ott tud felnőni, ahol a gyülekezetben a pásztorok és próféták
engedelmességben vannak egymással. Vonzódni fog egy érett prófétához és meg
fogja tanulni tőle, hogyan munkálkodjon a prófétálásban. Meg fogja tanulni azt
is, hogyan működjön együtt a pásztorral.
Amikor korrekcióra van szüksége, rendszerint valami jobbat kap a
prófétától. Egy fiatal prófétának sűrűn szüksége van kiigazításra, és néha
nagyon erősen ki kell igazítani. Ezt legjobb, ha egy érett próféta teszi, akit
ő elfogad. Amikor nyersen bánik vele egy érett próféta, akkor vagy csüggedtté
válik, ami gyakran megtörténik, vagy igényelni és értékelni fogja a pásztor
vigasztalását és bátorítását. A fiatal próféta egy egészséges kapcsolatban fog
fejlődni mind a pásztorral, mind az idősebb prófétával. Ha ő növekedni tud
ezekben a kapcsolatokban, kevésbé valószínű, hogy keserűségbe és elszigetelődésbe
esik.
Próféták üldözése
A próféták néha az Újszövetségi korban is megtapasztalják az üldözést és a
szenvedést, hasonlóan az Ószövetségi prófétákhoz. Ez megtörténik, amikor az
üzenetüket nem fogadják el, vagy amikor a gyülekezet nem helyesen működik.
Gyakran ma is ez a helyzet. A legtöbb próféta a peremre szorult, mert nincs
számukra hely a gyülekezet középpontjában.
A prófétikus embereknek szintén vannak nehézségeik, amit néha a vezetőség
idéz elő, mint a mi esetünkben is volt, mert mi, mint gyülekezet nem tudtuk
hogyan tápláljuk és kezeljük a prófétai szolgálatot. (Mike Bickle – Növekedés a
prófétálásban 130.o.).
Sok vezető annyira sérült és fáradt azoknak a szolgálatától, akik vélhetően
őrállók vagy próféták, hogy nem akarnak kezdeni ma semmit ezzel a szolgálattal.
Hasonlóképpen olyan sok őrálló sérült meg pásztorok miatt, hogy így
elvesztették a bizalmukat a gyülekezet vezetésével szemben. Rendszerint sok
győzelem van mindkét oldalon, de azok, akik az igazságban vannak, le fogják
győzni a korlátokat. Nincs választásunk, ha egységben fogunk járni az Úrral és
megfelelő időzítésben leszünk, úgy élünk, ahogy az szükséges. (Rick Joyner –
Egy őrálló szolgálata).
Egy mai professzionális pásztor valóban lehetne pásztora a nyájnak, de ő
először is, és legfőképpen egy vallásos szervezet vezetője. Vagy a szervezete
tulajdonosai fizetik vagy annak a munkának a tulajdonosa/működtetője, amit ő
hozott létre. A prófétáknak és apostoloknak nem lenne szabad olyan sokszor
szellemi konfliktusba kerülniük pásztorokkal, miként ők teszik azt
gyülekezetvezetőkkel. (még ha mindazon szerepek egyazon emberben meg is
jelennek). Ezt fontos megkülönböztetni. (Chuck McLean).
Mégis mindamellett, amikor a gyülekezet helyesen működik, a próféta
békességben lesz a gyülekezettel és a gyülekezet más szolgálataival egyaránt. A
prófétákkal való bánásmód egy tesztje egy gyülekezet érettségének. Amikor a
gyülekezet elmozdul a hitehagyás irányába, a próféták radikálisabbá és
drámaibbá válnak. Egy érett gyülekezetben a próféták integrált része kell, hogy
legyenek a vezetőségnek.
Az Újszövetségben a prófétai tevékenység a közösség építésével kapcsolatos,
inkább, mint ellene állni a közösségnek. (David Hill).
A prófécia és a próféta hivatala, azonban gyakran nem fejlődött teljesen
ki, de az Úr tervének középpontjában vannak. A próféciákban és az Ő prófétái
által; Ő figyelmeztette, dorgálta, megáldotta és gyógyította, tanította,
megjövendölt dolgokat, bűnbánatra hívta Őzraelt; leigázott királyokat;
kijelentéseket adtak doktrínákhoz; megbüntetett és kiszabadított. Minden könyv
Ézsaiástól Malakhiásig próféták által volt megírva vagy róluk szóltak.
Isten nem tette félre a prófétákat és a próféciákat, amikor Jézus eljött és
megszületett a gyülekezet. Őnkább kiterjesztette annak működését és erejét a
kereszt és a feltámadás igazsága alapján. Így a próféta többé nem egy magányos
őrálló, akit gyakran a saját népe ölt meg, hanem a gyülekezet integrált része,
akit a Szent Szellem vezetése alapján, megtanít megvédeni és szeretni. (John
and Paula Sanford
– Őllés feladata).
A próféta felmagasztalása
Ellenkező a probléma, ha a próféták más szolgálatok fölé vannak felemelve.
Veszélyes, ha egy próféta leuralja a gyülekezetet.
Amikor egy próféta elfogadott, és istenített az ő üzenete, vége van! A
próféta mindaddig hasznos csak, amíg őt megkövezik, mint közbotrányokozót, aki
megtérésre hív minket, megzavarva a kényelmes szokásainkat, összetörve a
tisztelt bálványainkat, összezúzva a szent szokásokat. (AG Gardiner).
Vannak próféták és tanítók, akik többre becsülik az Istentől való üzenetet,
mint Istent, aki az üzenetet szólja, amelyek jellemző módon Tőle származnak.
Emberek keresik ezeket az üzeneteket, és tanításokat. Többnyire azt kapják,
amit akarnak. Mielőtt megemésztenék az egyik üzenetet már egy másikra vágynak.
İk „dolgokat” keresnek üzenetek, próféciák, tanítások, látások, álmok – de nem
keresik az Urat magát. (Chip Brogden, www.watchman.net)
A legtöbb prófétikus embernek nincs vezetői ajándéka, ami lényeges egy
gyülekezet számára, hogy egészséges, kiegyensúlyozott legyen és biztos
környezetben éljen. Egy gyülekezet, amit csak próféták vezetnek nem egy biztos
környezet Isten emberei számára. (Mike Bickle – Növekedés a prófétálásban
57.o.).
A próféták nem vezető férfiak voltak. Nekik nem volt felelősségük a
Templomot, a dicsőítést, vallásos gyakorlatokat illetően. Nem volt politikai
hatalmuk, nem követtek pártokat, szervezeteket, nem volt papi vagy pásztori
feladatuk. İk nem voltak része a nemzet hétköznapi életének, sem uralkodók nem
voltak. Egyszerűen az élő Istent szolgálták, akiknek feladatuk volt
kijelenteni, hogy mit mond a népnek. (Clifford Hill – Prófécia, múlt és jelen
60).
Egy generációt felszabadító evangélium a következő számára törvénnyé válik.
(Őan Breward).
Ha minden próféta csak abszolút igazat mond, kit követne a nép? Nem az
Urat, hanem a prófétákat. Ennek megelőzéseként, Isten repedt és bolond
edényeket használ. Minden embernek kell ellenőrizni a saját szellemét, szívét
és elméjét az ige szerint mindenkor, amikor egy próféta beszél hozzá az Úr
nevében. (John and Paula Sanford – Őllés feladata 101.o.).
Nem félistenek
Nekünk nem kellene néhány kiemelkedő prófétára úgy nézni, mint az
Ószövetség prófétáira. A Szent Szellem kiáradása azt jelenti, hogy ez az
ajándék szét lett osztva nagyon széles körben.
„És lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én
Lelkemből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok, és a ti
ifjaitok látásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak. És épen az én
szolgáimra és az én szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban az én
Lelkemből, és prófétálnak”. Ap.csel 2:17,18.
ÚjZélandon van néhány férfi és női prófétai hang. Az emberek keresztül kasul
az országban erre a néhányra néznek, ami egy igazságtalan nyomás alá helyezi
őket. Őmádkoznunk kellene, hogy Isten emeljen fel sok prófétát. Legalább egy
próféta legyen minden keresztyén közösségben. Ekkor Isten valóban képes lenne
elhozni az ő szavát a nemzetekhez és a gyülekezetekhez és minden embernek meg
kellene hallania.
Prófétikus közösség
A legjobb ellenszer a ’félistenekkel’ szemben, ha van prófétikus közösség.
Isten kijelentésének teljessége csak egy embercsoport által lesz megkapható, ha
együtt keresik őt. A Szent Szellem a kijelentések különböző részeit különböző
embereknek szereti adni. A teljes kép gyakran csak akkor áll össze, amikor
minden információt megkaptunk.
Isten fel akar emelni prófétikus közösségeket. Magányos próféták a mi komplex
világunkban nem alkalmasak Isten hangjának meghallására. (Tom MarshallA
próféták eljövetele).
A Sámuel idejében prófétaiskolákat hoztak létre, ebből adódóan a prófétálás
tiszteletet parancsoló volt és a sikeres próféták ellátásban részesültek; ezért
látjuk, hogy a ’bentlakásos intézményeikben’ reményteljes fiatalemberek voltak
felnevelve odaszánásban és állandó felügyelet alatt, ahol a próféták Istentől
adtak nekik iránymutatásokat; szigorú fegyelem alatt voltak és, mint a
prófétálásban jelölteket vagy gyakorlati időt töltőket ’prófétafiaknak’ hívták;
ima gyakorlatuk és különösen a társalgásuk, prófétainak vannak nevezve; az
elöljárójukat vagy tanítójukat az atyjuknak hívják. (1 Sám 10:12). Ezekből
Isten rendszerint kiválasztott prófétákat, akiket Ő küldött. Isten legnagyobb
kegyeinek egyike Őzrael számára, hogy felemelt néhányat a fiai közül
prófétának. (Matthew Henry).
„És prófétákat támasztottam a ti fiaitok közül és nazirokat ifjaitok közül.
Nem így vané vajjon, Izráel fiai? ezt mondja az Úr.” Amos 2:11
Bátorítás a gyülekezetben
A személyes próféciának nagyobbrészt nem csak bátorításnak kellene lennie.
A legtöbb keresztyénből hiányzik az önmagukban és a képességeikben való bízás,
ezért bátorításra van szükségük. A prófétai ajándék a megerősítésre, bátorításra
és vigasztalásra van (1 Kor 14:3), így az éppen az, amire a legtöbb
keresztyénnek szüksége van.
Ha egy keresztyén rossz úton jár, valószínűtlen, hogy a prófécia ajándéka
által visszaforduljanak. Egy figyelmeztetést valószínűbb, hogy egy baráttól
vagy egy vezetőtől kapunk, akiben megbízunk. (Gal 6:1). Dávid elfogadta a
helyreigazítást Nátántól, mert Nátán az ő barátja volt. (2 Sám 12).
A személyes prófécia gyakran egészen homályos lehet. Azonban a keresztyének
nem élhetik az ő életüket a részleteket tekintve a próféciának való
engedelmességben, ezért nem probléma, ha az üzenetek homályosak. A Szent
Szellem vezetésének való engedelmességben kell járnunk és csak megerősítést,
világosságot vagy bátorítást szükséges kapnunk a prófétai ajándéktól. Ezért a
prófétai üzenet nem kell, hogy teljesen pontos legyen.
A legtöbb személyes prófécia egy általános üzenet tartalmaz.
Isten
kedvel téged.
Folytasd
tovább, amit csinálsz.
Isten millióféle módot tud ezeknek elmondására, de mindegyik tökéletes
annak a személynek, aki kapja. Fontos dolog, hogy a prófétai szó együtt járjon
a Szent Szellem mozgása által a hallgató szívében, úgyhogy a bátorítás mélyre
ás az ő lelkében és megváltoztatja az ő viselkedését az élettel kapcsolatban.
Néhány ember teli van bátorítással. Sok ilyenre van szükség közöttünk. Egy
ember pásztori elhívással tele kell, hogy legyen bátorítással, így nekik
folyamatosan benne kell lenni a prófétálás ajándékában. Az irónia az, hogy
rendszerint a prófétálás ajándékának kenete a pásztori elhívásnak egy jele
kellene, hogy legyen és nem a prófétai elhívásé.
Probléma akkor keletkezik, amikor egy személy, aki tele van a prófétálás
ajándékával és gyakorlott a személyek felé való prófétálásban, kilép szerepéből
és elkezd prófétálni a gyülekezetnek. Ha a gyülekezet növekszik a Szent Szellem
engedelmességében, ott olyan nagy zsongás lesz, ahol nincs szükség sok
bátorításra. Ha a gyülekezet letéved az ösvényről, korrekcióra van szüksége.
Egy példa erre a hét levél a gyülekezeteknek a Jelenések könyve 2,3ban.
A probléma, hogy a legtöbb próféciát a gyülekezet a pásztoron keresztül
kapja, aki képzett abban, hogy bátorítson embereket személye próféciákon
keresztül. (Figyelmen kívül hagyom azokat az embereket, akik elestek és
kikerültek a gyülekezetvezetésből, mert az ő szavukat rendszerint nem hallani).
Ezek a pásztor emberek átveszik ugyanazt a módszert, normát és bátorítást
hirdetnek a gyülekezetnek és erőlködnek, hogy valami helyreigazító üzenetet
mondjanak.
A másik probléma a határozatlanság. Ez szintén egy átmenet a személyes
próféciáktól, ahol a spontaneitás normális. Sehol nem mondja azt az Írás, hogy
egy spontán prófécia magasabb rendű lenne, mint az, ami hosszabb időn keresztül
kiérlelésre és megszerkesztésre kerül, hogy élesebb legyen az üzenet átadása.
Sok gyülekezetnek szóló prófécia sokkal világosabb lenne, ha azok át
lennének nézve és megszerkesztve a próféta vagy más prófétikus emberek által.
Sok próféciát hallottam, ami pontos volt az első néhány mondatát tekintve, de
azután a beszélő a vége felé beleveszett a ’ködbe’. A beszélőnek az első néhány
mondatnál valószínűleg volt egy „szerkesztő tolla”, amit a későbbiek folyamán
letett.
A próféciák kezelése
Minden gyülekezet ki kell, hogy alakítson egy rendet az összejöveteleken a
próféciák kezelésére. „Fejlődés a prófétai ajándékodban” című könyv körvonalaz
néhány jó alapelvet a próféciák kezelését illetően. Két alapelv van, ami a
következő:
1 A spontán próféciák
bátorítóak és építőek
2 A helyreigazító vagy
iránymutató próféciákat először a véneknek kell leellenőrizni.
Anyagi támogatás
A prófétának Istenhez való hűsége elsőbbséget kell, hogy élvezzen a
gyülekezethez való hűsége felett. Miközben megfelelő mértékben kell, hogy be
legyen vonva dolgokba, hogy tudja mi történik, eléggé elkülönültnek kell
lennie, hogy objektív tudjon maradni. Ez azt jelenti, hogy a próféta nem kell,
hogy a gyülekezet fizetett szolgálója legyen. Érdekes, hogy Pál azt mondja,
hogy a pénzbeli ajándékot csak azoknak a véneknek kell adni, akik keményen
munkálkodnak a tanítás és az igehirdetés szolgálatában. (1 Tim 5:17). Csak a
pásztor, a tanító és az evangélista kellene, hogy pénzbeli támogatást kapjon. A
próféták ebbe nem érthetők bele, mert a próféta nem teljes idejű szolgáló. İk
tudnak részidőben dolgozni, saját magukat támogatva. Egy példa erre Ámos, aki
marhapásztorként biztosította a megélhetését. Ha egy próféta pénzügyileg
független, akkor nincs kísértése a kompromisszumra.
Prófétikus üzenet
A próféta elsődleges üzenete a maga személye, az Isteni jellem. A legtöbb
probléma a gyülekezetben és a világban egy helytelen és kiegyensúlyozatlan
látásból származik Istennel kapcsolatosan. A próféták következetesen beszélni
fognak az Ő szeretetéről, az Ő kegyelméről, az Ő igazságosságáról, a
szentségről, a szuverenitásról és az ítéletről.
A próféciák mindig egy hitbeli reagálásra hívnak. Isten sohasem ad
lehetőségeket, Ő utasításokat ad. (Tom MarshallPróféták eljövetele).
Szükségünk van prófétikus látásra a gyülekezetről, ahogyan Isten látja azt.
(John Brook.).
A második része a prófétai üzenetnek Isten terve a történelem számára. A
próféták leírják, mit Isten cselekedni fog a világban. İk egy hosszú távú
tervet adnak, és kijelentik a bekövetkezendő eseményeket, megmagyarázva hogyan
illeszkednek azok bele a hosszú távú tervbe. (Ézs 40:1517).
Gazdaság, politika, igazságszolgáltatás, művelődésügy, sport versenyek,
színjátszás, festészet és irodalom, újságok, TV; mindezek a területek, és sok
más kell, hogy helyreállítva legyen. (John and Paula Sanford – Őllés feladata
38.o.).
Az igazi próféták a hitehagyás idején jelennek meg. A minőség prófétái
akkor mozdulnak meg, amikor az emberek lemondanak a Szentírásban egyszer és
mindenkorra lefektetett igazságról. A próféta értelme a leginkább kifinomul és
a legrendkívűlibb kijelentésekre a hitehagyás idején képes. Jeremiás a
Babiloniakkal való konfrontáció előtt és arra felkészítve született. Feltűnik
egy ember, aki arra van felkészítve, hogy őrködjön és sírjon. Már felkészül
arra, hogy viselje a terheket. Egy ember, akinek nem kell parancsba adni, hogy
megtalálható legyen a hitehagyás idején. Egy ilyen ember készült fel arra, hogy
lásson, lássa a valóságot. Ő látja Isten közelgő beavatkozását. Az ő terhe valami
nagyon valóságos, valóban kitapintható. Tényeket mond el, reálisan beszél,
minőségi dolgokat mond. (Lars Widerberg – A nemkívánt szükség – A teher).
A cél Isten Királysága. A próféták a Királyság megszállottjai legyenek. Az
ő vágyuk az kell, hogy legyen, hogy lássák Isten Királyságát valósággá válni.
Miről prófétáltak a próféták? Tartalmát tekintve, ők a Királyról és a
Királyságról prófétáltak. (T. AustinSparks – Prófétai szolgálat).
Ő egy jel az egész gyülekezet számára, hangsúlyozva a Királyság látását.
Látás és világos éleslátás a szemlélődés gyümölcsei, amik az élethez
szükségesek. A szívében az elmélkedő olyan valaki, aki világosan lát, aki Isten
szemével tiszta fény lát, ami világít az üres emberi szellemben. Egy világos
látás, ami lehetővé teszi az igazán szellemi ember számára, hogy belásson az
események felszíne alá, hogy keresztül lásson a képzelgéseken és a múló
dolgokon, meglátva a realitást. Következésképpen az elmélkedő ember nagyobb
fenyegetés az igazságtalanságra nézve, mint a szociális aktivista, aki
részszükségeket lát. A szemlélődő látás forradalmi látás és az egy látásmódnak
az eredménye, ami a szellemi atya gyümölcse. (K Leech –Teológia és látás).
A prófétai szolgálat elhozza az Isteni látásmódot, felszabadítja a látást
és az elhívást. A prófétának van látása a királyságról, ami késztetni fogja a
gyülekezetet az egyetemesség – a Szellem gyakorlati egysége felé. (Graham Cooke
– Fejlődés a prófétai ajándékodban 194.o.).
A próféták az Isteni normákat támogatják, az erkölcsi igényeik
kinyilvánítása által. Az Isteni normákat a Szentírás, különösen a bibliai
törvények tartalmazzák. A nemzetekre vonatkozó normákat a bibliai törvények
határozzák meg. A próféták meg fogják változtatni a nemzeteket az Isteni
kijelentések normáját használva. Az igazi prófétai hang mindig Isten
törvényének a hangja, egyszer és mindenkorra meghatározva Mózes által. Jeremiás
felismeri az Ő igazságát, mert az ő tapasztalata mózesi tapasztalat Isten előtt
állva. (J.A Motyer NBD).
Meglepő, hogy a legtöbb imádkozó ember a Szentírásban gyakran olyan valaki,
aki leginkább kapcsolatban van a bűnnel és az ítélettel. Ez igaz a
zsoltáríróra, Jézusra és Jánosra is a Jelenések könyvében. Gyakran ezt a
keménységet nehéznek találjuk, de az látszik, hogy azok, akik közvetlenül érzik
Isten szeretetét és szánakozását, úgy találják, hogy ők megosszák tevékeny
felháborodásukat, a bűnöket tekintve. A szeretet és az igazságszolgáltatás, az
ítélet és a megbocsátás Isten jellemének két nézőpontja. A kegyelem megkívánja
az igazságszolgáltatást és az igazságszogláltatás a kegyelmet. Az
igazságszolgáltatás ki van egészítve a kegyelemmel és a kegyelem az
igazságszolgáltatással. Ezek keresztezik egymást, és ez mutatja, hogyan tudnak
egységben munkálkodni. (John Goldings).
Az ítélet és megtérés együtt járnak. Amikor az ítélet szava jön, az a
kegyelem szava azok számára, akik elfogadják azt. Amikor a megtérés szava jön,
az az ítélet szava azok számára, akik elfogadják azt. (Bruce Yocum – Isten
ítélete ma).
A próféta lényegesnek és megvátozhatatlannak tartja azokat a dolgokat,
amiket a világ lényegtelennek és viszonylagosnak tart, amiket azzal szemben a
világ lényegesnek és megváltoztathatatlannak gondol. A próféta a világot ’a
feje tetejére állítja’ és kifordítja magából. Ő azt mondja, "Amit ünnepeltek
az önámítás, és amit figyelmen kívül hagytok az örökérvényű és fontos." Ő
nemcsak mondja azt, hanem meg is valósítja.
(T. AustinSparks – Mi a prófétai ultimátum?).
A PRÓFÉTA SZOLGÁLATA 1 -13 ezek idézetek könyvekből vagy egy könyv? Ibolya
VálaszTörlésKöszönöm szépen, nagyon építő volt, az írások. (1-től 13-ig.) Isten áldjon benneteket szeretettel.
VálaszTörlés